Systemtekniker

Högskolan på Gotland / Datajobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högskolan på Gotland i Gotland

Högskolan på Gotland, mitt i världsarvsstaden Visby, har cirka 7000 studenter och 220 anställda. Vi ger utbildningar på campus och distans inom ett brett spektrum av ämnen och vi har lång erfarenhet av att arbeta tvärvetenskapligt. Vi använder Liberal Education som utbildningsmodell vilket ställer högre krav och ger större möjligheter, för både studenter och lärare. Vårt motto är Passion och vetenskap.

Utbildning och forskning bedrivs inom tre institutioner: Institutionen för speldesign och lärande, Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap samt Institutionen för kultur, energi och miljö. De administrativa stödfunktionerna återfinns inom en sammanhållen högskoleförvaltning.

Med inspiration från Liberal Education-traditionen erbjuder vi utbildning på grund- och avancerad nivå. Vår utbildningsmodell sätter studenten tydligt i centrum och ger studenten möjlighet att skapa sin egen utbildningsväg. Modellen innebär hög lärartäthet, lärande över ämnesgränser och en närhet till arbetsliv och omgivande samhälle. Genom en kombination av gedigna ämnesstudier och kontinuerlig träning i nyckelkompetenser förbereds studenten för ett föränderligt yrkes- och samhällsliv. Utbildning för hållbar utveckling, samverkan med regionen och internationella kontakter är centrala delar i Högskolans verksamhet.

Nu söker vi en systemtekniker. Befattningshavaren ska ansvara för Högskolans Helpdesk och i det avseendet främst arbeta med teknisk support gentemot Högskolans personal och studenter. Befattningen är placerad inom Högskoleförvaltningen och är organisatoriskt underställd cheferna inom Bibliotek- och Lärandeservice.

Publiceringsdatum
2012-08-21

Dina arbetsuppgifter
Befattningshavaren ska självständigt under cheferna för Bibliotek- och Lärandeservice och i samarbete med övrig personal på avdelningen, särskilt arbeta med:

• Teknisk support till Högskolans personal och studenter
• Ansvara för och utveckla Högskolans Helpdesk
• Installation, drift och underhåll av Högskolans Windowsplattform främst på klientnivå.
• Managering av Högskolans mobila plattformar
Arbeta med på avdelningen i övrigt förekommande arbetsuppgifter.

Befattningskrav
• Akademisk examen inom området datateknik
• Erfarenhet av installation, drift och underhåll av Windows på server- och klientnivå
• Erfarenhet av nätverkskommunikation och hantering av mobila plattformar
• Erfarenhet av ITIL och Service Management
• God servicekänsla och stor social kompetens
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska.
• Meriterande är certifieringar inom CCNA/CCNP eller MCTS/MCITP

Arbetsort är Visby.

Högskolan ser att en jämn könsfördelning bidrar till en höjd kvalitet på verksamheten.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillträde: Snarast

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: G12-2012/573
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Tord Berglund, IT-chef, 0498-299736 (Telefon), tord.berglund@hgo.se
Ingalena Wittbeck, Personalchef, 0498-29 98 41 (Telefon), ingalena.wittbeck@hgo.se

Facklig kontakt
Åke Hultsten, 0498-29 99 08 (Telefon), ake.hultsten@hgo.se
Camilla Widegren, 0498-299900 (Telefon), camilla.widegren@hgo.se

Företag
Högskolan på Gotland

Adress
Högskolan på Gotland
62167 VISBY

Kontorsadress
Cramérgatan 3

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0498-29 99 00
Faxnummer: 0498-299962
E-postadress: info@hgo.se

Jobbnummer
1319237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högskolan på Gotland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högskolan på Gotland: