Systemförvaltare till Stokab
Stockholms kommun / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Vi söker dig
Har du flerårig erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning och har ett stort intresse för frågor som rör den tekniska utvecklingen och IT? Vill du förutom det operativa arbetet kunna påverka Stokabs långsiktiga strategi och utvecklingsinsatser? Då kanske det här är en roll som kan passa dig.
Välkommen att vara med och bidra till Stockholms digitala infrastruktur genom ett mångsidigt och utvecklande jobb hos oss på Stokab.
Vi erbjuder dig ett jobb som Systemförvaltare inom en organisation som strävar efter kvalité, långsiktighet, struktur och trygghet där personalomsättningen är mycket låg. Du kommer att få arbeta med säkerhetskritisk infrastruktur som bidrar till samhällsnyttan och som främjar IT-tillväxten i Stockholm. Välkommen till en prestigelös arbetsplats med högt tempo, vänlig stämning och stor arbetsglädje.
Ditt uppdrag som Systemförvaltare
Som systemförvaltare hos oss kommer du att få arbeta varierat med både operativa och strategiska uppgifter. Ditt arbete kommer att påverka Stokabs strategi och plan framåt såsom pågående digitalisering. Du leder arbetet för flera affärskritiska system såsom CRM, Web API, Pris- och Produktsystem och Stokabs nyutvecklade Kundportal. Ditt uppdrag hos oss kommer att ha ett fokus på utveckling och förbättring där du exempelvis kommer att driva utveckling av våra digitala gränssnitt, uppgradering av vårt CRM och processförbättringar. Utvecklingen sker behovsstyrt i tät dialog med verksamheten och våra kunder.
Arbetet utgår ifrån vår systemförvaltningsmodell och utifrån den tas förvaltningsplanen fram som du löpande arbetar, prioriterar och beslutar inom. Du arbetar kontinuerligt med deployer, koordinerar resurser, både interna och externa samt genomför säkerhetsförbättringar inom ditt Objekt. Du ansvarar för att hålla dig uppdaterad kring verksamhetens och kundernas behov men även på IT-branschen i stort och dess tekniska utveckling.
Du tillhör säljavdelningen som består av 18 medarbetare. Du kommer att samarbeta tillsammans med både dina säljkollegor och medarbetare med systemkompetens som exempelvis systemförvaltare och olika roller inom IT. Tillsammans med dina kollegor kommer du delta på styrgruppsmöten och andra forum för att driva arbetsströmmarna framåt.
Dina kompetenser och erfarenheter
Vi söker dig som har:
- en högskoleutbildning inom systemvetenskap eller annan utbildning som vi anser likvärdig
- minst några års aktuell arbetslivserfarenhet av en liknande roll
- drivit flertalet IT-projekt från start till mål
- erfarenhet av ledarskap inom exempelvis projektledning, förändringsledning och/eller utvecklingsledning
- goda kunskaper i svenska i tal och skrift
- goda kunskaper inom CRM-system såsom Microsoft Dynamics CRM, Produkt/prissättningssystem, DevOps och SQL
- en projektledarcertifiering.
Din profil
Vi söker dig som har ett helhetsperspektiv i ditt arbete och som kan göra relevanta prioriteringar utifrån helheten. Du har en förmåga att balansera det operativa och strategiska arbetet genom att skifta fokus mellan att lösa verksamhetsproblem här och nu, och arbeta långsiktigt med andra frågor. Du är en utvecklingsinriktad person som tycker om att se till förbättring och nytänkande. Vidare har du ett mål- och resultatfokus i det du arbetar med. I din kommunikation, som är ett av dina nyckelverktyg är du tydlig och säkerhetsställer att ditt budskap har nått fram. För oss är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och kan bygga relationer med personer inom och utanför Stokab.
Mer om oss på Stokab
Stokab äger världens största öppna stadsnät av fiber. Vår fiberinfrastruktur trafikeras av våra kunders digitala utrustning och tjänster. Organisationer inom alla branscher, allt från internetoperatörer och datahallar till banker och fastighetsägare, hyr fiber av oss på lika villkor. Vårt fibernät byggs ut i samma takt som Stockholm växer. Med Stockholms stad som ägare säkerställer vi en digital infrastruktur för den som bor och arbetar i Stockholm på samma sätt som det finns infrastruktur för el, vatten och vägar.
Stokabs fibernät har lagt grunden för IT i Stockholm. Det möjliggör affärsnytta för våra kunder, skärper konkurrensen, ökar mångfalden och valfriheten. Nätet bidrar till innovationer, fler jobb, effektivare arbetssätt och möjlighet att utveckla hållbara lösningar.
Vi erbjuder
Stokab präglas av ett positivt, prestigelöst och vänligt klimat med högt tempo där vi har stort förtroende för varandras kompetens och engagemang för verksamhetens uppdrag. En hög grad av samarbete och samverkan finns mellan olika delar av organisationen och är avgörande för bolagets framgång. Kontoret är placerat i nyrenoverade och moderna lokaler i Globenområdet, nära tunnelbanan.
Vi månar om möjlighet till ett flexibelt arbetssätt för att kunna kombinera yrkes- och privatliv. Som anställd på Stokab erbjuds du förmåner i form av arbetstidsförkortning och ett aktivt friskvårdsarbete som exempelvis friskvårdstimme, friskvårdsbidrag och naprapati på jobbet.
Din ansökan
Låter detta som en roll för dig är vi nyfikna på vem du är. Välkommen med din ansökan!
När du gör din ansökan kommer du få besvara ett antal urvalsfrågor som ligger till grund för vårt fortsatta urvalsarbete.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/2462".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Ab Stokab , Säljavdelningen
Kontakt Maria Forslycke, rekryteringskonsult
08-50811736 Jobbnummer 7725999
Observera att sista ansökningsdag har passerat.