Systemförvaltare till Löneenheten

Strängnäs kommun, Löneenheten / Datajobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Löneenheten i Strängnäs

HR-avdelningen driver och samordnar kommunens arbetsgivarfrågor. Vi är 22 medarbetare och vår verksamhet består av två delar: lön och HR. Vi arbetar med service, stöd och styrning, samt för långsiktiga, strategiska vägval och kvalitetssäkring utifrån vår expertis.

Vår målsättning är att vara ett professionellt verksamhetsstöd till chefer och medarbetare i arbetsgivarfrågor. Syftet är att skapa hållbara förutsättningar både för chefer och medarbetare så att kommunens verksamhet dels kan bedrivas hållbart med nöjda kunder/medborgare och dels att kommunen som arbetsgivare kan attrahera, utveckla och behålla engagerade medarbetare och länkande ledare.

Publiceringsdatum
2023-02-16

Arbetsuppgifter
Då en av våra två systemförvaltare ska vara föräldraledig behöver vi under den perioden komplettera teamet med en ny systemförvaltare som kommer att ansvara för att underhålla och utveckla våra HR-system Personec, Time Care och vårt ledningsinformationssystem Hypergene.

Som systemförvaltare hos oss arbetar du både självständigt och i samarbete med dina kollegor på avdelningen. Du samverkar också mycket med systemleverantörer och kommunens alla verksamheter i frågor som gäller de system som du förvaltar.

I rollen ingår även att:
• Arbeta med utveckling och förvaltning av HR-systemen.
• Ta fram olika beslutsunderlag och kvalitetssäkra data.
• Ta fram statistik och göra analyser inom HR-området.
• Ansvara för avstämningar av balanskonton, semesterskuldsberäkning, konteringar.
• Säkerställa att systemen och dess funktioner anpassas och utvecklas.
• Införa nya funktioner och integrationer med andra system.
• Ge användarstöd samt information och utbildning, både i grupp och enskilt.
• Vara konsultativt stöd till lönespecialister och kommunens verksamheter.
• Ansvara för versionsuppgraderingar och granska funktionaliteten.
• Ansvara för lönesändning och efterföljande arbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har erfarenhet av systemadministrativt arbete inom löneområdet och/eller kommunal verksamhet och dess kollektivavtal,
• är trygg med att arbeta i Officepaketet och då främst i Excel,
• har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska,
• har en förståelse för ekonomiprocesser.

Det är meriterande om du:
• har erfarenhet av Personec, Time Care och Hypergene.
• har utbildning inom löneadministration eller annan utbildning som kan bedömas likvärdig, alternativt motsvarande kunskapsnivå genom arbetslivserfarenhet.

För att trivas i rollen behöver du ett intresse för att arbeta konsultativt och stöttande, både mot dina närmaste kollegor på avdelningen, men också mot övriga kollegor inom kommunen. Som person är du strukturerad, har en god analytisk förmåga och du har lätt för att samarbeta. Du är både noggrann och nyfiken, är en god kommunikatör med en hög känsla för service.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, och det är viktigt att du känner igen dig i våra värdeord, utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Många av våra medarbetare arbetar på varierande tider och då kollektivtrafiken inte passar alla våra arbetstider är det viktigt att du som söker den typen av roller säkerställer att du kan ta dig till och från arbetsplatsen utan att vara beroende av kollektivtrafik.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "60/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365), https://www.strangnas.se/arbete-och-foretagande/arbete-och-karriar/jobba-hos-oss

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Löneenheten

Kontakt
Lönechef
Stina Wiktorsson
0152 291 70

Jobbnummer
7455057

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Löneenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Löneenheten: