Systemförvaltare till Infranord

Bravura Sverige AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-07-12

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Infranord har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Infranord en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget
Infranord bygger och underhåller järnväg för samhällets bästa. Infranord är marknadsledande i Sverige och en betydande aktör i Norge med en omsättning om cirka 4 miljarder och 1 800 medarbetare. Verksamheten kännetecknas av gedigen järnvägskunskap, hög säkerhet, tydlig ansvarsfördelning och omfattande satsningar på att vara branschens mest uppskattade arbetsgivare. Mer information finns på Infranord.se

Du blir en del av en IT-avdelning på 8 personer med ambition om att expandera ytterligare framöver.

Dina arbetsuppgifter
I rollen systemförvaltare ansvarar du för att följa upp Infranords IT-leverantörer på SLA:er samt planera och utföra granskningar med stöd av tredjepartsleverantörer för att säkerställa kravställd leverans. IT-miljön är outsourcad och företaget är huvudsakligen en beställarorganisation, kontinuerlig uppföljning utförs mot leverantörernas kundteam. Vidare kommer du att stödja slutanvändare med ärenden samt agera onsite support på huvudkontoret i Solna.

Du ansvarar för att planera och beställa förändringar kopplade till och klientnära infrastruktur samt att dokumentera och skriva manualer. Du kommer också att vara involverad i incident- och problemhanteringsprocesserna, samt granskningen av nya lösningar. Du arbetar proaktivt för att identifiera nya möjligheter kring funktion och teknik genom omvärldsbevakning.

• Arbetspaltsnära IT: Uppföljning med servicedesk, översyn av ärendehantering, Microsoft 365 samt viss serverhantering och GPO (Group Policies).
• Telefoni och mobila klienter: Administration av abonnemang, mobila bredband och hårdvara, samt framtagande av manualer för slutanvändare.
• Nätverk: Förvaltning av nätverksförbindelser kopplat till nyetableringar, samt upprättande av DHCP och siter i ADSS
• Printerhantering: Säkerställa funktion, uppdatering och beställning av skrivare
• Klienthantering: Nybeställningar och förändringar i SCCM, apphantering genom Intune samt säkerställa att önskade tjänster kopplat till SCCM klienthantering och Windows levereras.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet i en roll som IT-support, servicedeskmedarbetare eller dylikt
• Erfarenhet av klienthantering i en On-prem miljö med SCCM (Infranord verkar i en hybridmiljö med on-prem AD och Azure AD, med en användarhantering som i hög grad är automatiserad)
• Kunskaper i AD, Microsoft 365, Azure och Intune
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift

För att trivas i rollen ser vi att du som person är social och har lätt för att kommunicera med kollegor såväl som leverantörer. Du är strukturerad och noggrann, och tar ägandeskap för att driva ditt arbete framåt. Som person är du lösningsorienterad och vill sätta dig in i och förstå problem för att kunna arbeta mot innovativa lösningar. Vidare är du engagerad och räds inte för att ta dig an ny teknik och nya utmaningar. Slutligen är du en lagspelare, och trivs i nära samarbete med dina kollegor.

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har ett högt tekniskt intresse samt trivs i en roll med kontaktytor, allt från användare ute i verksamheten till externa leverantörer.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Fanny Danielsson
fanny.danielsson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7959151

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: