Systemadministratör, Umeå
Västerbottens läns landsting, Ekonomistab / Datajobb / Umeå
2017-08-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemadministratör, Umeå" (publicerad 2018-05-19) ⬅️
Visa alla datajobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerbottens läns landsting, Ekonomistab i Umeå,
Skellefteå,
Lycksele eller i
hela Sverige Vi bygger en god hälsa och en bra livsmiljö i Västerbotten - vill du vara med och göra skillnad? Vårt huvuduppdrag är hälso- och sjukvård, tandvård, habilitering, rehabilitering och folkhälsoarbete. Landstinget ansvarar också för den högspecialiserade sjukvården inom norra sjukvårdsregionen samt för forskning, utbildning och utveckling. "Ständigt bättre - Patienten alltid först!" är vår värdegrund och kompass när vi dagligen arbetar för en rättvis välfärd.
Ekonomistabens uppdrag är att vara ledningens och verksamhetens stöd i ekonomi- och verksamhetsstyrningsfrågor. Ekonomistaben ansvarar för att förvalta och utveckla VLL:s ekonomi- och verksamhetsstyrningsmodell, beslutstöd, redovisning och kund- och leverantörsfakturering. Landstinget har ca 10 000 anställda och en budget som omsluter 9 miljarder.
Ekonomistaben, söker en systemadministratör med placering i Umeå vid kundfaktureringen. Kundfaktureringen är en serviceverksamhet som arbetar med att säkra landstingets intäkter och ingår i enheten för Redovisning och transaktionshantering. Kundfaktureringen har femton medarbetare som leds av en sektionschef.
Publiceringsdatum2017-08-18ArbetsuppgifterSom systemadministratör ansvarar du för förvaltning och utveckling av kundmodulen i landstingets ekonomisystem, Agresso. Arbetet är varierande vilket innebär att du också kommer att arbeta inom fler områden såsom avstämningar av kundreskontra, vårdfakturering, patientavgifter, statistik mm. Kundfakturering är en serviceverksamhet vilket innebär dagliga kontakter med verksamhet och kunder.
Uppdraget är länsöverskridande med placering i Umeå.
System som våra medarbetare arbetar i är bl a vårdsystemet SYSTeam Cross, ekonomisystemet Agresso.
KvalifikationerVi söker dig som har följande utbildning och erfarenhet:
• eftergymnasial ekonomisk utbildning eller motsvarande.
• erfarenhet från arbete i vård- och ekonomisystem.
• goda kunskaper i Officepaketet
• kunskaper i SQL Server Management är meriterande.
Som person är du initiativrik, analytisk och noggrann. Du ska kunna arbeta självständigt men också i team. Du är utvecklingsinriktad och kan snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och nya system. Då arbetet innebär kontakter med olika intressenter tror vi att du gillar att jobba serviceinriktat och har förmågan att skapa goda relationer.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-05
Ange följande referens när du ansöker: AW 17-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHenrik Olofsson
henrik.olofsson@vll.se 090-7857095, 072-5852622
Lena Hedlund
lena.b.hedlund@vll.se 0910-771872
FöretagVästerbottens läns landsting, Ekonomistab
AdressVästerbottens läns landsting, Ekonomistab
Box 172
90189 Umeå
KontorsadressKöksvägen 11 Umeå
Jobbnummer 3650518
Observera att sista ansökningsdag har passerat.