Systemadministratör/Kvalificerad första linjen support
Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen / Datajobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Universitetsförvaltningen stödjer Karolinska Institutets institutioner och ledning. Universitetsförvaltningens mål är att ge god service och bidra med professionell och effektiv administration till KI:s utbildning och forskning.
Arbetsgruppen och dess inriktning
Tjänsten är placerad inom IT-avdelningen på enheten Service & Dialog.
Enheten består idag av 25 personer, varav tre (som nu utökas till fyra) i första linjen. Enheten hanterar supportärenden som rör KI:s gemensamma infrastruktur, beställningar, licenser m.m. samt för universitetsförvaltningen och flera institutioner även klientstöd och på-plats-support. Våra användare finns inom forskning, utbildning och administration.
Publiceringsdatum2017-02-13Dina arbetsuppgifterDin huvuduppgift är att ta emot och hjälpa it-användare och du kommer att använda telefon, e-post och fjärrstyrning som dina främsta verktyg. I arbetsuppgifterna ingår att lösa användarens problem samt registrering och fördelning av ärenden i vårt ärendehanteringssystem Nilex.
Karolinska Institutet är både en myndighet och en internationell forskar- och utbildningsmiljö. Det gör att både svenska och engelska är nödvändiga i vardagen.
Som support är du ansvarig för bland annat att:
• Besvara samtal och e-post på ett sätt som upplevs professionellt av kunden
• Registrera, fördela och återkoppla ärenden snabbt och korrekt
• Analysera och lösa ärenden
• Bidra till, och främja, ett positivt samarbetsklimat på arbetsplatsen.
• Dokumentera ditt arbete
• Underhålla driftinformation på internwebben
• Underhålla användarguider
KvalifikationerFörsta linjen är vårt ansikte utåt, vilket ställer höga krav på kommunikationsförmåga, och förväntas lösa en stor del av de ärenden som kommer in, vilket ställer höga krav på it-kompetens och problemlösningsförmåga. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Erfarenhet och utbildning• Du har KY/YH-utbildning med it-inriktning, eller motsvarande kunskaper.
• Du har erfarenhet av arbete i it-support/helpdesk där du arbetat med något ärendehanteringssystem. Erfarenhet av Nilex är meriterande.
• Du har erfarenhet av att ge support på både PC och Mac
• Du har breda it-kunskaper som innefattar både PC och Mac.
• Du är bra på att dokumentera och administrera.
• Du kommunicerar obehindrat i tal (såväl i telefon som öga mot öga) och skrift på svenska och engelska.
Personliga egenskaper
• Du är en person som älskar att ge service, du har lätt att lära och är skicklig på att lösa problem.
• Du är pedagogiskt lagd och hanterar med lätthet stressade personer med varierande - IT-kunskaper.
• Du är lugn och stabil och fokuserar på rätt saker i pressade situationer.
• Du är självgående och tar eget ansvar för att uppfylla supportens åtaganden.
Ansökningsförfarande
Ansökan ska göras via rekryteringssystemet MyNetwork.
Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.
Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet med visionen att på ett avgörande sätt bidra till att förbättra människors hälsa. I Sverige står Karolinska Institutet för den enskilt största andelen medicinsk akademisk forskning och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Varje år utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.
Enligt Riksarkivets föreskrifter arkiveras ansökningshandlingar i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. Detta gäller dock ej bilagor som är tryckta eller på annat sätt publicerade.
Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 2-773/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBirgitta Lönnerberg, enhetschef 08-524 866 27
FöretagKarolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen
AdressKarolinska Institutet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen
Nobels väg 5
17177 Stockholm
KontorsadressNobels väg 5
Jobbnummer 3316026
Observera att sista ansökningsdag har passerat.