Systemadministratör i Agresso
Post- och Telestyrelsen / Datajobb / Stockholm
2011-05-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Systemadministratör i Agresso" (publicerad 2012-02-16) ⬅️
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Post- och Telestyrelsen i Stockholm,
Haninge,
Malmö,
Kiruna eller i
hela Sverige Till Ekonomienheten söker vi en systemadministratör/-förvaltare av ekonomisystemet Agresso. Befattningen är en tillsvidareanställning med start i augusti.
Ekonomienheten ansvarar för PTS löpande redovisning, vilket inkluderar in- och utbetalningar, sammanställning av månads- och årsbokslut samt de finansiella delarna i årsredovisningen. Myndigheten är blandfinansierad vilket betyder att redovisningen hanterar anslag, avgifter, bidrag från regeringen, andra myndigeter och EU samt intäkter mot inkomsttitlar. Enheten består idag av sju personer.
PTS använder idag Agressos moduler för ekonomi, projekt, lön och personal, logistik samt webbportal.
Dina främsta arbetsuppgifter blir att bygga och underhålla strukturen för hur systemet ska användas. Du kommer även att ansvara för förvaltning, uppgradering och systemkonfiguration. I uppgifterna ingår också förvaltning av Agresso Budget Manager och Excelerator samt ansvar för kopplingar mot externa system.
Du kommer att hjälpa användarna med deras problem i Agresso och vara enhetens kontaktperson internt mot IT-enheten och externt mot bl. a UNIT4 Agresso AB. Du kommer att ansvara för systemdokumentation och medverka i arbetet inom enhetens ansvarsområden samt delta i projekt.
Vi söker dig som har:
• högskoleutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande kunskaper
• goda kunskaper samt flera års kvalificerad erfarenhet av Agresso
• goda kunskaper i svenska och engelska
Erfarenhet av statlig redovisning och Budget Manager och Excelerator är meriterande. Vi ser positivt på om du tidigare arbetat som redovisningsekonom.
Som person är du bra på att samarbeta och är inriktad både på service samt resultat. Du kan planera, samordna och informera. Vi vill att du är noggrann och kan arbeta självständigt. Du har även god förmåga att dokumentera, organisera samt utreda. Andra viktiga egenskaper för denna tjänst är initiativförmåga och målmedvetenhet.
Sammantaget innebär det att PTS kan erbjuda en tjänst i en varierad och omväxlande "redovisningsmiljö" med höga ambitioner. Ambitionen för enheten är att kunskap föremedlas, delas och genereras prestigelöst med stort fokus på resultatet. Vi vill att du blir en viktig del i vårt team.
PTS är angelägna om att våra anställda mår bra och har förutsättningar att uppnå goda arbetsresultat. Vi satsar på intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och tillgång till kompetensutveckling för alla. Friskvård är en del av arbetet och vi värdesätter en god balans mellan arbete och fritid. Vi på PTS vill gärna ta tillvara de kvalifikationer som jämn könsfördelning, samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
För mer information kontakta enhetschef Christina Hallin tfn 08-678 58 33.
Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV på svenska till
jobba@pts.se senast den 30 maj 2011. Vänligen uppge diarienummer 11-5908 i ämnesraden.
Kommunikationsmyndigheten PTS bevakar områdena elektronisk kommunikation och post. Med elektronisk kommunikation avses telefoni, Internet och radio. PTS arbetar för långsiktig konsumentnytta, långsiktigt hållbar konkurrens, effektivt resursutnyttjande och säker kommunikation.
Publiceringsdatum2011-05-16Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-30
Ange följande referens när du ansöker: 11-5908
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobba@pts.seKontaktChristina Hallin, Enhetschef, 08-678 58 33
FöretagPost- och Telestyrelsen
AdressPost- och Telestyrelsen
Box 5398
10249 STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6785500
E-postadress:
jobba@pts.se Jobbnummer 934883
Observera att sista ansökningsdag har passerat.