Svenska Spel söker en HR-specialist
AB Svenska Spel / Administratörsjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gotland,
Västervik,
Valdemarsvik,
Oskarshamn,
Borgholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Svenska Spel i Gotland,
Norrköping,
Stockholm,
Solna,
Sundbyberg eller i
hela Sverige På Svenska Spel får du jobba med att sprida glädje och spänning. Med spel som Lotto, Triss, Stryktipset och Vegas, samt på Casino Cosmopol, erbjuder vi några av Sveriges mest underhållande och bästa spelupplevelser. Hos oss får du ett meningsfullt och spännande jobb, där idrott, Stockholms utbud och Gotlands lugn alltid är nära.
Samtidigt som vi vill skapa Sveriges bästa spelupplevelser vill vi ta ett stort socialt ansvar. Därför hjälper vi till exempel våra kunder att hålla koll på och sätta gränser för sitt eget spelande, istället för att övertyga dem att spela mer. Vi sponsrar också svensk idrott på alla nivåer - från ungdom till elit. Om du blir en av oss på Sveriges marknadsledande spelbolag får du vara med och skapa framtidens sunda spelmarknad.
Är du nyfiken på människor och har en god förmåga att se helheten och är ordningsam och strukturerar? Då kan du vara den som hjälper oss att optimera vår konsulthantering.
Vi söker en HR-specialist som tar ett helhetsansvar för vår bemanning med hjälp av konsultavrop. Du ansvarar för att ta fram rutiner och arbetssätt för konsultavrop utifrån givna ramar i gällande upphandling och gällande ramavtal. Du är ett stöd till chefer i processen för avrop av konsulter, introduktion och avtalshantering för respektive konsult.
Du tillhör HR och rapporterar till HR-direktören och har ett nära samarbete med kollegorna på HR samt verksamhetens chefer. Större delen av våra konsultavrop sker inom IT, vilket gör att det är en fördel om du har erfarenhet från IT-relaterad verksamhet.
Publiceringsdatum2014-11-12Dina arbetsuppgifterDu ansvar för att ta fram en fungerande process och rutiner för konsultavrop. Du ska tillsammans med verksamhetens chefer se till att projekt och linjen bemannas med konsulter på ett effektivt sätt. Detta innebär att du är ett stöd till chefen för att ta fram kravprofil för avrop av konsulter, utvärdera konsultprofiler samt göra urval och genomföra intervjuer.
I rollen ingår administration i form av utvärderingar, teckna avtal mm. Du är en viktig länk och ett stöd i kedjan vid dialogen med våra leverantörer samt med våra inköpare och juridikavdelningen när det gäller avrop och utformningen av vissa avtalstexter.
Utbildning och erfarenhetDu har en högskoleutbildning inom HR alternativt ekonomi (med inriktning mot organisation) och har erfarenhet av att jobba med rekrytering och urval. Det är en fördel om du har erfarenhet från IT verksamhet och är välbekant med de roller och kompetenser som finns inom IT. Ett extra plus är om du har jobbat med upphandling av tjänster och/eller konsultavrop.
Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift och är en strukturerad person som tar dig an olika typer av uppdrag med prestigelöshet och entusiasm.
Då detta är en självständig roll så krävs det att du är driven och utåtriktad - och vi värdesätter särskilt om du är en positiv person som tar för dig.
Vi hoppas att du vill ta chansen att utvecklas med oss! Tjänsten är en tidbegränsad anställning med placering på vårt kontor i Visby. Vikariatet omfattar ett år med i början på januari 2015.
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Anna Björklund, HR-Direktör på telefon 010-120 7759 eller via mail
anna.bjorklund@svenskaspel.seFrågor kring tjänsten och rekryteringen:
Monica Forsman, HR-partner IT
010-120 3990
monica.forsman@svenskaspel.seFacklig kontakt i denna rekrytering:
Johnny Wid, Unionen
010-120 3266
Johnny.wid@svenskaspel.seArbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Svenska Spel
AdressAB Svenska Spel
NORRA HANSEGATAN 17
62139 Visby
KontorsadressNORRA HANSEGATAN 17
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2065287
Observera att sista ansökningsdag har passerat.