Svenska Kraftnät Söker Support- Och Systemansvarig

Svenska Kraftnät / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Vill du bli support- och systemansvarig för vårt nya incidenthanteringssystem ENIA?

För Svenska Kraftnäts räkning rekryterar Poolia nu till en roll som support- och systemansvarig av incidenthanteringssystemet ENIA. Svenska Kraftnät inför just nu ett helt nytt systemstöd för rapportering och utredning av incidenter genom incidenthanteringssystemet ENIA. Målet ENIA är att vi ska få en effektiv hantering av incidenter och avvikelser med en likartad process inom områdena Miljö, Kvalitet, Arbetsmiljö, Elsäkerhet och Säkerhet.

Rollen som support- och systemansvarig sitter på enheten Miljö och kvalitet som tillhör avdelningen Stab och samordning. På avdelningen arbetar idag specialister inom bl.a. miljö, kvalitet, FoU, verksamhetsutveckling, juridik, internationella frågor, elsäkerhet samt beredskap och säkerhet. Avdelningens uppgift är att stödja, samordna, och följa upp verksamheten inom Svenska Kraftnät.

Publiceringsdatum
2013-12-20

Arbetsuppgifter
Som support- och systemansvarig kommer du att utgöra den viktiga länken mellan användarna och systemet. Din roll blir att vara "spindeln i nätet". Du kommer att ge användarna det stöd de behöver och genomföra utbildningar för olika användargrupper. En annan viktig uppgift är att ta hand om användarnas synpunkter på systemet, värdera och prioritera dem samt se till att nödvändiga förbättringsåtgärder genomförs. I och med att du kommer att arbeta med den interna utvecklingen av systemet ingår viss konfigurering i arbetsuppgifterna.

Ett syfte med incidenthanteringssystemet är att ansvariga i verksamheten ska få ut rapporter och statistik över händelser och avvikelser, för att kunna utvärdera och bedöma behovet av framtida förbättringsåtgärder. I din roll ingår att hjälpa till med detta genom att ta ut rapporter, göra sammanställningar och redovisa resultat.

Du kommer också, i mån av tid, att arbeta med en del andra administrativa uppgifter inom enhetens ansvarsområde, som t.ex. planering och uppföljning av interna revisioner, planering av utbildningar, konsultupphandlingar m.m.

Bakgrund
Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med IT-system och support till verksamheter. Du har god vana vid att utveckla och kommunicera instruktioner och av att genomföra utbildningar. Du har några års arbetslivserfarenhet och gärna en utbildning inom IT.

Det är meriterande om du även har erfarenhet av förvaltning och utveckling av IT-system eller erfarenhet av system för statistik och databearbetning. Det är också en merit om du har arbetat med eller har intresse för frågor kring miljö, kvalitet, arbetsmiljö, elsäkerhet och säkerhet.

Dina personliga egenskaper

Som person är du utåtriktad, kommunikativ och lätt att samarbeta med. Du har lätt för att komma i kontakt med andra människor och tycker om att finnas till hands för att hjälpa till med att svara på frågor och lösa problem. Det är också viktigt att du är strukturerad, praktiskt inriktad och flexibel. Du kommunicerar med lätthet på svenska och engelska i både tal och skrift.

Välkommen med din ansökan senast den 15 januari 2013.

Svenska Kraftnät strävar efter en mångkulturell arbetsmiljö med jämn könsfördelning. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället är våra tjänster säkerhetsklassade. 

Vill du veta mer, kontakta gärna enhetschef Eva Bergius, tel 08-475 80 30 eller rekryterare Helena Lindberg, tel. 08-475 83 70. Fackliga företrädare är Oskar Engblom (SACO), tel. 08-475 82 03, och Lena Kvist (ST), tel. 08-475 81 41.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Svenska Kraftnät är ett statligt affärsverk med uppgift att förvalta Sveriges stamnät för elkraft, som omfattar ledningar för 400 kV och 220 kV med stationer och utlandsförbindelser. Vi har också systemansvaret för el. Svenska Kraftnät utvecklar stamnätet och elmarknaden för att möta samhällets behov av en säker, miljövänlig och ekonomisk elförsörjning. Därmed har vi också en viktig roll i klimatpolitiken.

Svenska Kraftnät har över 460 anställda, de flesta vid huvudkontoret i Sundbyberg. Vi har även kontor i Sundsvall, Halmstad och Sollefteå. Ytterligare flera hundra personer sysselsätts på entreprenad för drift och underhåll av stamnätet runt om i landet. År 2012 var omsättningen 9 789 miljoner kronor.

Svenska Kraftnät har tre dotterbolag och fem intressebolag, bland andra den nordiska elbörsen Nord Pool Spot. Mer information finns på vår webbplats www.svk.se .

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Kraftnät

Adress
Svenska Kraftnät
Box 1200
17224 Sundbyberg

Jobbnummer
1736141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: