Svenska kraftnät söker en Klienttekniker
Svenska Kraftnät / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg,
Stockholm,
Täby,
Norrtälje,
Västerås eller i
hela Sverige Vill du också arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Svenska kraftnät söker nu en klienttekniker! Här erbjuds du en spännande roll i kärnan av energiomställningen i Sverige. Du kommer att arbeta med förvaltning och utveckling av vår Digitala arbetsplats i en av Sveriges mest samhällskritiska verksamheter.
Publiceringsdatum2022-07-11Om tjänstenSvenska kraftnät är den myndighet som har regeringens uppdrag att säkerställa en hållbar och säker elförsörjning. Energibranschen och Svenska kraftnät genomgår en stor omvandling med en kraftig ökning av förnyelsebar produktion och stor efterfrågan på el i samband med elektrifieringen. Vi är inne i en mycket utvecklande fas.
Som Klienttekniker kommer du att tillhöra enheten IT-arbetsplats som ligger under avdelningen IT Infrastruktur och drift. Enheten består idag av förvaltningen IT-arbetsplats och funktionen IT-Support som tillsammans ansvarar för supporten till våra slutanvändare och vår digitala arbetsplats. Här ingår även teamet som arbetar med våra operativa ITSM processer.
Svenska kraftnät IT har en unik bredd av IT-, data- och telekommunikationssystem och möjligheterna till egen utveckling och spännande arbetsuppgifter är stor.
Vi söker nu en senior klienttekniker med paketeringskunskaper. Tjänsten kräver en erfaren klienttekniker som kan vara del i att förvalta och utveckla arbetet kring vår Digitala arbetsplats och stödjande infrastruktur.Som klienttekniker kommer du att tillhöra vårt klientteam som hanterar vår klientplattform, applikationer, beställningar och mycket annat som rör vår Digitala arbetsplats.
Tjänsten är tillsvidare och är placerad på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Resor kan förekomma.
ArbetsuppgifterSom klienttekniker kommer du att tillhöra vårt klientteam som hanterar vår klientplattform, applikationer, beställningar och mycket annat som rör vår Digitala arbetsplats. Tjänsten omfattar primärt arbetsuppgifter så som:
• Proaktivt underhålla klientplattformen (patchning, konfigurering)
• Paketera och distribuera applikationer
• Implementera förändringar i klientplattformen
• Arbeta med ärenden (incidenter, problem, change) som berör vår Digitala arbetsplats.
• Medverka i projekt och uppdrag
• Upprätthålla hög klientsäkerhet
BakgrundVi söker dig som har en eftergymnasial examen inom IT, systemvetenskap eller motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Vidare har du:
• Minst 5 års arbetslivserfarenhet som klienttekniker
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet med applikationspaketering
• Erfarenhet av drift och förvaltning av standardiserad klientplattform i större driftmiljöer
• Mycket god erfarenhet och kunskap av att arbeta med Microsoft System Center produkter (MECM applikationsdistribution, MECM OS Deployment, Patch hantering etc.)
• God kunskap och erfarenhet av Windows 10 plattformen.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
Vi ser det som meriterande om du har:
• ITIL-certifierad på minst Foundation-nivå
• Erfarenhet av arbete med ITSM ärendehanteringssystem
• Erfarenhet av PM3 genom exempelvis arbetslivserfarenhet och certifieringar
• Erfarenhet av elbranschen och kraftsystem.
Dina personliga egenskaper
Vi är ett tajt team och sätter stort värde vid ens förmåga att samarbeta och dela med sig av kunskap. Tjänsten kräver även att man är självgående, serviceinriktad och bra på att kommunicera då vi har mycket kontakt med verksamheten. Vi arbetar strukturerat med förbättringar och uppskattar att man tar egna initiativ till förbättringar i allt som rör vårt dagliga arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vill du veta mer?
Kontakta gärna rekryterande chef Nickoletta Pihl, tel. nr. 010-475 97 33 alternativt ansvarig rekryterare Mats Jalmert,
mats.jalmert@svk.se. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post:
fornamn.efternamn@svk.se.
Under sommaren når du oss enklast via mail och svarstiderna kan vara något längre än vanligt.
Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast den 22 augusti.
Vårt erbjudande till dig
På Svenska kraftnät händer det mycket - vi är en organisation i förändring. Enligt Nyckeltalsinstitutets mätning Arbetsgivarindex är Svenska kraftnät en av elbranschens bästa arbetsgivare och arbetar utifrån ett personligt ledarskap. Du erbjuds god möjlighet till balans mellan arbete och privatliv, goda förmåner och mycket mer.
Som medarbetare hos oss blir du en del i en samhällsviktig organisation där vi värdesätter och strävar efter hög kollektiv intelligens. Det är med samarbete och effektivitet som vi ska uppnå vår vision "Säker elförsörjning för en hållbar samhällsutveckling". Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad och svenskt medborgarskap krävs. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFast lön
f
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSvenska Kraftnät
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284),
http://www.svk.se Jobbnummer 6813218
Observera att sista ansökningsdag har passerat.