Supporttekniker till Norsecraft Geo i Göteborg
Lindergårds Talent Management / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindergårds Talent Management i Göteborg,
Partille,
Sollentuna,
Stockholm eller i
hela Sverige Norsecraft Geo AB söker serviceinriktade och teknikintresserade supporttekniker till Göteborg och Stockholm
Norsecraft Geo AB är auktoriserad återförsäljare för Topcons geodetiska instrument och maskinkontrollsystem i Sverige. Produktsortimentet omfattar GPS/GNSS mottagare, Totalstationer, Laserscanners, Mobilt GIS, Fotogrammetriska program, 2D och 3D system för styrning och guidning av entreprenadmaskiner samt fält och kontorsprogram för geodetisk mätning. Vi har idag kontor i Stockholm och Göteborg.
Norsecraft Geo växer och vi behöver därför fler supporttekniker som kan stödja våra befintliga kunder men också assistera våra säljare i arbetet med att knyta nya kunder till företaget.
Publiceringsdatum2016-01-18Dina arbetsuppgifterAtt via Telefon, E-post eller ute hos kunden hjälpa och ge support i de problem de stöter på efter att ha köpt en produkt av Norsecraft Geo. Problemen kan vara antingen hårdvarumässiga, mjukvarumässiga eller handhavandefel. I samband med nyleverans ingår också ofta att både konfigurera produkten och genomföra regelrätta handhavandeutbildningar. Lättare reparationer och uppgraderingar av produkter ingår också i arbetet. All kommunikation och alla åtgärder med kund registreras omedelbart i CRM systemet.
När kunden anmäler fel gör supporttekniker först en omedelbar telefonanalys för att se om det är handhavande eller tekniskt fel som orsakar problemen. Lyckas man inte då lösa problemet kan han åka ut till kund för att se om detta kan lösas på plats. Lyckas man fortfarande inte så tar man in produkten till kontoret för en djupare analys och felåtgärdande.
Supportteknikerna ingår i ett litet team där man vid behov hjälper och stödjer varandra i problemlösningen.
Som person är det av stor vikt att du har teamkänsla, men även att du kan arbeta självständigt. Även om det inte är nödvändigt med erfarenhet av just denna typ av instrument och system så bör du ändå ha lätt för att sätta dig in i och förstå tekniska lösningar och problem. Du behöver också vara lyhörd och analytisk för att kunna förstå och lösa kundens problem, även när dessa inte är omedelbart uppenbara.
Du behöver även vara stresstålig och ha god förmåga att ta människor, även när de är upprörda och frustrerade.
Du behöver självklart vara prestigelös och ha god social kompetens med ett trevligt och tillmötesgående sätt, både mot kunder och kollegor.
Det är absolut nödvändigt att vara en god kommunikatör, både i skrift och i tal, både på telefon, ute hos kund och i mail.
Placeringsorterna kommer att vara Stockholm och Göteborg men arbetet kan också innebära resor runt om i Sverige.
Vi erbjuder inte bara konkurrenskraftig lön, tjänstebil och generösa villkor utan även möjligheten att bli en del i ett litet och sammansvetsat gäng som prestigelöst hjälps åt och hugger in där det behövs. Vi satsar mycket på personalens trivsel och genomför t.ex. fyra gemensamma aktiviteter per år där t.ex. Ålandskryssning och skidåkning i fjällen ingår
I den här rekryteringen samarbetar vi med Lindergårds Talent management och frågor besvaras därför först och främst av Kjell Lindergård på 070-884 94 92. Skicka din ansökan (CV och personligt brev) till
kjell.lindergard@yahoo.se senast 16-02-01. Rekryteringen sköts dock löpande och tjänsten kan därför bli tillsatt innan utgångsdatum.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
kjell.lindergard@yahoo.seFöretagLindergårds Talent Management
AdressLindergårds Talent Management
43363 Sävedalen
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0708-849492
Jobbnummer 2621848
Observera att sista ansökningsdag har passerat.