Supporttekniker till helpdesk
Upplands Väsby kommun / Supportteknikerjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Upplands-Bro,
Vallentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upplands Väsby kommun i Upplands Väsby,
Sollentuna,
Täby,
Stockholm,
Uppsala eller i
hela Sverige Upplands Väsby kommun planerar och utvecklar en hållbar framtid för invånare och företag i Väsby. Vi ger väsbyborna service i världsklass.
Stöd och Process är Upplands Väsby kommuns interna organisation för administrativt och konsultativt stöd. Kontoret består av 8 enheter, alla med vitala stöd- och konsultfunktioner för kommunens kärnverksamheter. På kontoret arbetar cirka 100 medarbetare, som har sina arbetsplatser samlade i kommunhuset i Upplands Väsby centrum.
Publiceringsdatum2015-01-28Dina arbetsuppgifterDu kommer att vara en viktig kugge i vår helpdesk som first line support. Du kommer att ansvara för att lösa användares IT- och telefoniproblem huvudsakligen via ärendehanteringssystemet och telefon men även via e-post eller ute på plats hos användarna. Till vår hjälp använder vi bland annat fjärrstyrningsverktyg. Därtill kommer även felsökning, uppföljning, återkoppling samt vissa administrativa arbetsuppgifter.
När det gäller mjukvara kommer du främst att jobba med kundens paketerade program, kontorsprogram, verksamhetsprogram och system och på hårdvarusidan kommer du att hantera datorer, skrivare, IT-utrustning i konferensrum (projektorer, videoutrustning) samt mobiltelefoner, olika tillbehör till datorer samt enklare nätverksärenden.
KvalifikationerDu har någon form av teknisk utbildning på gymnasie-, KY- eller högskolenivå.
• 1-3 års erfarenhet av att arbeta i en support- eller mindre driftorganisation med erfarenheter inom felsökning/problemlösning och administration inom Windows-plattformen klient/server, skrivare, nätverk samt hantering av de flesta Office-applikationerna.
• Microsoft 7, 8.1
• Officepaketet 2013
• Active Directory
• Nätverk
Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
Körkort är ett krav.
Erfarenhet av något ärendehanteringssystem är meriterande t ex Artvise.
Dina personliga egenskaperDu har en utpräglad servicekänsla och är en person som tar mycket ansvar samtidigt som du har ett brinnande intresse för support/service. Du är social och trivs i en roll som kräver mycket kundkontakt.
Du arbetar strukturerat och är van att planera ditt arbete samt är mycket noggrann i det du gör. Som person har du god samarbetsförmåga och gillar att arbeta i grupp.
Och det viktigaste är att du brinner för nöjda kunder och IT!
Finskt förvaltningsområde
Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde. Informera därför gärna om du är finskspråkig.
Arbetstid och varaktighetTillsvidare, Heltid
Tillträdesdatum enligt överenskommelse
Fackliga företrädare
Nås via kommunens växel, tfn 08-590 970 00
Kontaktperson för detta jobbMagnus Walldie, enhetschef, tfn 08-590 978 15
Annika Andersson, systemtekniker/administratör, tfn 08-590 978 07
Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan längst ned på sidan i vår annons på
http://www.upplandsvasby.se , senast 2015-02-15
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att avsluta rekryteringen i förtid.
OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post eller post utan endast via länken ovan.
Telefonförsäljare
Vi undanber oss samtal från annonssäljare och rekryterings-/bemanningsföretag.
Arbetstider och omfattningHeltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUpplands Väsby kommun
AdressUpplands Väsby kommun
Dragonvägen 86
19480 19480
KontorsadressDragonvägen 86
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2145518
Observera att sista ansökningsdag har passerat.