Supporttekniker till helpdesk

Upplands Väsby kommun / Supportteknikerjobb / Upplands Väsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Upplands-Bro, Vallentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upplands Väsby kommun i Upplands Väsby, Sollentuna, Täby, Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Upplands Väsby kommun planerar och utvecklar en hållbar framtid för invånare och företag i Väsby. Vi ger väsbyborna service i världsklass.

Stöd och Process är Upplands Väsby kommuns interna organisation för administrativt och konsultativt stöd. Kontoret består av 8 enheter, alla med vitala stöd- och konsultfunktioner för kommunens kärnverksamheter. På kontoret arbetar cirka 100 medarbetare, som har sina arbetsplatser samlade i kommunhuset i Upplands Väsby centrum.

Publiceringsdatum
2015-01-28

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara en viktig kugge i vår helpdesk som first line support. Du kommer att ansvara för att lösa användares IT- och telefoniproblem huvudsakligen via ärendehanteringssystemet och telefon men även via e-post eller ute på plats hos användarna. Till vår hjälp använder vi bland annat fjärrstyrningsverktyg. Därtill kommer även felsökning, uppföljning, återkoppling samt vissa administrativa arbetsuppgifter.

När det gäller mjukvara kommer du främst att jobba med kundens paketerade program, kontorsprogram, verksamhetsprogram och system och på hårdvarusidan kommer du att hantera datorer, skrivare, IT-utrustning i konferensrum (projektorer, videoutrustning) samt mobiltelefoner, olika tillbehör till datorer samt enklare nätverksärenden.

Kvalifikationer
Du har någon form av teknisk utbildning på gymnasie-, KY- eller högskolenivå.

• 1-3 års erfarenhet av att arbeta i en support- eller mindre driftorganisation med erfarenheter inom felsökning/problemlösning och administration inom Windows-plattformen klient/server, skrivare, nätverk samt hantering av de flesta Office-applikationerna.
• Microsoft 7, 8.1
• Officepaketet 2013
• Active Directory
• Nätverk

Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.

Körkort är ett krav.

Erfarenhet av något ärendehanteringssystem är meriterande t ex Artvise.

Dina personliga egenskaper
Du har en utpräglad servicekänsla och är en person som tar mycket ansvar samtidigt som du har ett brinnande intresse för support/service. Du är social och trivs i en roll som kräver mycket kundkontakt.

Du arbetar strukturerat och är van att planera ditt arbete samt är mycket noggrann i det du gör. Som person har du god samarbetsförmåga och gillar att arbeta i grupp.

Och det viktigaste är att du brinner för nöjda kunder och IT! 

Finskt förvaltningsområde
Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde. Informera därför gärna om du är finskspråkig.

Arbetstid och varaktighet
Tillsvidare, Heltid
Tillträdesdatum enligt överenskommelse

Fackliga företrädare
Nås via kommunens växel, tfn 08-590 970 00

Kontaktperson för detta jobb
Magnus Walldie, enhetschef, tfn 08-590 978 15
Annika Andersson, systemtekniker/administratör, tfn 08-590 978 07

Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan längst ned på sidan i vår annons på http://www.upplandsvasby.se , senast 2015-02-15
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att avsluta rekryteringen i förtid.

OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post eller post utan endast via länken ovan.

Telefonförsäljare
Vi undanber oss samtal från annonssäljare och rekryterings-/bemanningsföretag.

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upplands Väsby kommun

Adress
Upplands Väsby kommun
Dragonvägen 86
19480 19480

Kontorsadress
Dragonvägen 86

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2145518

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upplands Väsby kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upplands Väsby kommun: