Supporttekniker till Helpdesk
Bemannia Kontor AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Bemannia är ett svenskägt och komplett fullserviceföretag inom rekrytering och bemanningsbranschen. Ledningen för Bemannia har mer än 25 års erfarenhet. Vi är pionjärerna inom svensk bemanning och rekrytering och med grund i en stark småföretagaranda och entreprenörskap löser vi varje uppkommen beställning. Bemannia rekryterar och hyr ut personal inom affärsområdena Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration.
Vår kund söker till sin Helpdesk avdelning en IT-Supporttekniker med focus på service. Du ska ha minst 1 års arbetslivserfarenhet. Du blir anställd av Bemannia men blir uthyrd till vår kund. Uppdraget är ett löpande bemanningsuppdrag och tjänsten ska startas snarast möjligt. Tjänstgöringsgraden är 100% och arbetsplatsen är belägen i centrala Stockholm.
Publiceringsdatum2011-01-17Dina arbetsuppgifterNågra av Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i first line är att ge support till medarbetarna på kontoret och organisationen.
Du har ett stort intresse för teknik i kombination med att ge service. Du ska vara minst gymnasieutbildad eller motsvarande, det är meriterande om Du har påbyggnad inom data på högre nivå.
KvalifikationerFör den här tjänsten måste Du ha pedagogisk kompetens samt ha erfarenhet av IT-utbildning enskilt och i grupp. Du har god felsökningsförmåga och bred teknisk erfarenhet av på marknaden förekommande PC-programvaror såsom Microsoft Office-paketet och Lotus Notes samt erfarenhet av kundunika applikationer. Dessutom krävs kunskap i katalogtjänsten Active Directory samt datorer (bärbara och stationära) med kringutrustning, mobiltelefoner och även s.k. "smarta" telefoner samt uppvisa kunskap om funktionen synkronisering av kalender och e-post.
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i den här rollen söker vi Dig som har erfarenhet av liknande uppgifter. Som person är Du social, stresstålig, serviceminded och initiativrik. Du är drivande och duktig på problemlösning och Du har vidare lätt för att prioritera och ta till Dig nya saker. Du har mycket stor vana vid direktkontakt med kund och uppvisar ett mycket gott serviceengagemang samt vana av att ge kunden ett korrekt och snabbt svar på ett föredömligt sätt. Du har lätt för att skaffa Dig en mycket god överblick över tillgängligt referensmaterial som kunskapsdatabas och motsvarande för att kunna lösa kundens ärende vid första kontakten inom avtalad tid.
Övrig informationVi intervjuar personer med rätt kompetens löpande tills tjänsten är tillsatt.
Endast fullständig ansökan beaktas med ett CV och ett personligt brev bifogat.
Om Du känner att Du kan vara rätt person för jobbet så tveka inte att skicka Din ansökan.
Observera att ansökningar endast tas emot via e-post
jobb@bemannia.se eller via vår CV databas
www.bemannia.se, under fliken Sök jobb.
Ange referens:6423, IT-Supporttekniker till Helpdesk
Välkommen med Din ansökan!
Bemannia - Rätt Person Direkt!
Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 6423
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHenny Tesch, 08-845300
FöretagBemannia Kontor AB
AdressBemannia Kontor AB
Sveavägen 155
11346 Stockholm
Jobbnummer 823566
Observera att sista ansökningsdag har passerat.