Supporttekniker till global helpdesk
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Stockholm
Har du lite tidigare erfarenhet av supportyrket och letar nu efter en ny spännande och kanske framför allt utvecklande möjlighet? Skulle du trivas på ett svenskt företag med global närvaro? Är du grym på att ge folk en positiv serviceupplevelse och att lösa tekniska problem? Då är det dig vi letar efter!
Publiceringsdatum2015-02-10BeskrivningPerido söker en supporttekniker till ett mycket välkänt, stort och populärt företag med svenska rötter. Här kommer du verkligen att få användning för ditt intresse och din förmåga att hantera problem och alla de människorna som råkar ut för dessa tekniska komplikationer. Hos vår kund blir du en del av en global supportgrupp som jobbar med fokus mot användare världen över, och den Stockholmsbaserade supportdelen som du blir en del av är igång från sju på morgonen till tolv på natten (uppdelat i två skift) varje dag, även helger!
Du kommer alltså att ta emot samtal från anställda och kunder som sitter i olika delar av världen, och du kommer att ta emot många olika typer av problem. För att trivas här är det viktigt att du är en person som vill utveckla din problemlösningsförmåga men också känner att det är roligt att utvecklas socialt och att sköta många olika kontakter. Du har ett grymt servicetänk och kan föra dialoger på svenska såväl som på engelska. Dessutom tror vi att du är en person som gärna jobbar i ett supportteam där fart och positivitet är viktiga delar! Är det här möjligheten för dig? Varmt välkommen med din ansökan.
Kravprofil för detta jobb• Gymnasieutbildning (gärna med IT-inriktning)
• Minst 1 års erfarenhet av liknande supportroll
• Supportkunskaper i Windows 7 och Office 2010/2013
• Vana av att sköta administration i AD
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
• Meriterande med kunskap om ITIL
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillträde i mars/april. Uppdragstid till november.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 11466DB i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb11466DB
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 11466DB
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2159520
Observera att sista ansökningsdag har passerat.