Supporttekniker sökes till Nordlo i Göteborg

Nordlo Improve AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2025-01-17


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordlo Improve AB i Göteborg, Borås, Trollhättan, Halmstad, Jönköping eller i hela Sverige

Är du serviceinriktad, har ett brinnande IT-intresse och erfarenhet av IT-support? Då är detta tjänsten för dig!



Vem söker vi?

Vi på Nordlo Evolve söker en ny medarbetare till vår servicedesk.

Du som söker bör vara snabblärd, engagerad och ha ett brinnande intresse för IT. Du behöver kunna arbeta bra i team och ha en stark laganda men också kunna jobba självständigt. För att bidra till ett positivt klimat på arbetsplatsen passar du för denna tjänst om du har en god kommunikativ förmåga, är lösningsorienterad, ansvarsfull, positiv samt håller en hög servicenivå. Du är en person som söker utveckling och vill växa i din roll framåt. Vi har tydliga interna utvecklingsmöjligheter.



Din roll

Som medarbetare i vår servicedesk är du ansiktet ut mot våra kunder. Via telefon, mejl och fjärrstyrning har du och dina kollegor ett brett ansvar där ni svarar på samtliga inkommande ärenden. Därför innebär inte rollen en klassisk Helpdesk-, 1st line-roll, utan du förväntas svara på alla typer av ärenden. Ärenden varierar i karaktär och kan ha en hög svårighetsgrad som behöver lösas. Det handlar om allt från fel kopplat till applikationer, uppdatering av program, felsökning av nätverk, till installationer, onsite uppdrag och ansvar för leveranser.



Din profil och kvalifikationer

En relevant utbildning eller yrkeserfarenhet inom IT. Du har minst ett års erfarenhet av arbete i servicedesk och tidigare erfarenheter av kundkontakt eller service. Vi ser också att du kan uttrycka dig oförhindrat i svenska och engelska och har en god förmåga att kommunicera.

Du bör även ha erfarenhet av följande:

- Microsoft 365
- Active Directory (On-prem eller Entra ID)
- Intune/Group Policies
- Windows Server Windows 10/11
- Remote Desktop/Virtual Desktop
- OS X (meriterande)

Meriterande

- ITIL kunskaper



Om Nordlo

Nordlo är en av Nordens ledande aktörer inom moln och infrastruktur. Vi erbjuder skalbara driftlösningar, managerade tjänster och full outsourcing av IT- och digitaliseringstjänster till företag och offentliga verksamheter. Genom nära samarbete och med ansvarsfulla val av innovativ teknik hjälper vi våra kunder att stärka sin konkurrenskraft och driva digitaliseringen framåt.

Nordlo omsätter 2,1 miljarder SEK, har ca 900 anställda på orter över hela Sverige och stora delar av Norge.

Vill du veta mer? På vår hemsida kan du läsa om vår verksamhet, kundcase och våra medarbetare.

Ersättning
Månadslön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/3".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordlo Improve AB (org.nr 556271-9129)

Arbetsplats
Nordlo Evolve AB, Göteborg

Jobbnummer
9109704

Prenumerera på jobb från Nordlo Improve AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordlo Improve AB: