Supporttekniker sökes till Fujitsu!
Studentconsulting Sweden AB (Publ) / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Studentconsulting Sweden AB (Publ) i Östersund,
Åre,
Ånge,
Strömsund,
Sollefteå eller i
hela Sverige StudentConsulting söker nu en kommunikativ person med intresse för IT för att arbeta med teknisk support till vår samarbetspartner Fujitsu i Östersund! Ta chansen att jobba inom ett av världens största It-företag idag!
Fujitsu är ett globalt växande företag med nästan 1000 anställda i Sverige. Företaget präglas av fart och fläkt och utvecklingsmöjligheterna är stora.
Som Supporttekniker kommer du att arbeta tillsammans med 30 härliga kollegor på IT-enheten. Dina dagliga arbetsuppgifter består huvudsakligen av att arbeta med teknisk service och problemlösning mot företagskunder, samt att ge teknisk support över mejl och telefon. Du kommer dessutom att hjälpa kunder eller användare som har problem med sina datorer och telefoner eller system.
Du kommer hantera både svenska och engelska kundärenden.
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av StudentConsulting och arbetar på uppdrag hos Fujitsu. Arbetstiderna är varierande, och skiftgång förekommer. Uppdraget förväntas starta så snart som möjligt och pågår i första hand till sista maj, men med möjlighet till förlängning om det känns bra för alla parter.
Publiceringsdatum2022-03-10ProfilTeamet du kommer tillhöra är framåtsträvande och samarbetar nära för att tillsammans nå de uppsatta målen. Därav ser vi även att du är en lagspelare av rang.
Till rollen som Supporttekniker söker vi framförallt dig som är en kommunikativ och tålmodig person som motiveras av att få vara en del av ett framgångsrikt team och gillar att ständigt ställas inför nya och spännande utmaningar. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt bör du har erfarenhet av olika ärendehanteringssystem, Office 365 och tidigare arbete med teknisk support. Utöver det är det en stor fördel om du har erfarenhet av service/helpdesk och har arbetat med liknande arbetsuppgifter sedan tidigare.
Vi söker dig som:
• Har runt 1 års erfarenhet inom IT Support/Helpdesk
• Kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska
• Hög kommunikativ förmåga
• Har minst grundläggande kunskaper och erfarenhet av att jobba med Windows operativsystem
• Har minst grundläggande kunskaper och erfarenhet av att jobba med Active Directory
• Har minst grundläggande kunskaper och erfarenhet av att jobba med Office365
• Känsla för god service
Vi arbetar med löpande urval och intervjuer då tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt, så ta chansen och sök tjänsten redan idag!
Om företagetMångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på
www.studentconsulting.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 11 dagar - 3 mån
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStudentconsulting Sweden AB (Publ)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Studentconsulting Sweden AB (Publ) (org.nr 556674-7449)
Arbetsplats StudentConsulting
Kontakt Elin Wiberg Lif
elin.wiberg.lif@studentconsulting.com Jobbnummer 6422531
Observera att sista ansökningsdag har passerat.