Supporttekniker Service Desk
Danda AB / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Danda AB i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Södertälje,
Strängnäs eller i
hela Sverige På Danda värnar vi om våra konsulter. Vi vill att du ska känna dig uppskattad och värdefull. Mänsklighet, respekt och inkludering är viktiga värden för oss. Mångfald är inte en skrivbordsprodukt hos oss, det är verksamhetens ryggrad. Det är lika viktigt att du som konsult trivs med oss på Danda som med uppdragsgivaren du ska arbeta hos.
Supporttekniker service desk
Till vår kund söker vi en supporttekniker till service desk.
Jobbeskrivning:
• Bemanna servicedesken (08:00 - 16:40); ta emot användare, svara på inkommande telefonsamtal och mail.
• Bevaka, hantera, kategorisera, felsöka, lösa eller dispatcha inkommande ärenden på 1st line kön.
• Felsökning av både på hård- och mjukvara, installation, uppsättning och konfigurering av datorer och kringutrustning.
• Som ärendeägare; följa upp och se till att egna ärenden och de som dispatchas ut till andra åtgärdsgrupper hanteras inom överenskommen tid.
• Inventering av hårdvara.
Typiska ärenden på 1st line-nivå:
• Utskick av beställda programvaror.
• Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter.
• Administrera användarkonton.
• Administrera maillådor, gemensamma maillådor och distributionslistor.
• Hantera beställningar av projektmappar.
• Administration i Active directory till en viss nivå.
• Installation/Ominstallation av PC.
• Hantera VPN/RSA beställningar.
• Begränsad iPhone support.
• Begränsad Skype for buisness support.
• Mobilsync.
• Support på Windows och basapplikationer.
• Felsökning av enklare IT-incideter.
• Hantera beställningar av lagervaror.
Personliga egenskaper:
• Bra på att bemöta användare/kunder, trevlig i sin ton och håller humöret utåt även när den utmanas, kundfokuserad.
• Tekniskt intresserad.
• Social.
• Problemlösare.
• God samarbetsförmåga.
• Stark känsla för service och trivs med telefon som arbetsverktyg.
• Stresstålig och gillar att ha många bollar i luften.
• Snabb på att ställa om och prioritera utifrån arbetsbelastningen.
• Lättlärd och kan snabbt sätta sig in i nya system och nya tekniker.
Kompetenskrav:
• Goda kunskaper i Windows 7.
• Bekantskap med ärendehanteringssystem.
• Bekantskap med ITIL.
• Bekantskap Mobilsync (MDM).
• Microsoft Office.
• Administration av Active directory.
• Administration av Microsoft Exchange.
• Överskådlig kunskap om Skype for business.
• Överskådlig kunskap om IT- infrastruktur, nätverk.
Startdatum: 2017-08-07
Längd: 2017-12-31
Plats: Sundbyberg
Arbetstid: 40 h/vecka
Språk: Svenska
Varaktighet, arbetstid
Heltid Viss tid
Publiceringsdatum2017-05-30ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Frank
info@danda.se 0406083440
FöretagDanda AB
AdressDanda AB
Stora nygatan 55
21137 Malmö
KontorsadressStora nygatan 55
Jobbnummer 3528721
Observera att sista ansökningsdag har passerat.