Supporttekniker second line till Halmstad
InfoCare Service AB / Supportteknikerjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Halmstad,
Falkenberg,
Ängelholm,
Varberg,
Ljungby eller i
hela Sverige About InfoCare
We are providing brand independent IT hardware Management and Staffing Consulting Services in the Nordics with focus to make technology work.
Working at InfoCare
We regard our employees as our most valuable asset and aim to be a company where people enjoy working and where everyone is respected regardless of gender, ethnicity, religion, disability, sexual orientation or age.
INFOCARE SÖKER NYA TREVLIGA SUPPORTTEKNIKERTILL VÅRSECOND LINE SUPPORTI HALMSTAD
TJÄNSTEN
Rollen som second line support hosInfoCare är mycket meriterande och kommer att ge dig möjligheten att utvecklas i din karriär. Du kommer att hjälpa medarbetarna hos våra spännande kunder med felsökning av varierande tekniska problem ochutmaningar. Som second linekommer du att ställas inför komplexa och akuta ärendensom inte kunnat lösas av dina kollegor i first line support.
Ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer därför att utvecklas snabbt kompetensmässigt inom många områden. Och viktigast av allt - du kommer att göra människor glada när du hjälper dem att lösa just deras jobbiga situation på jobbet.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Rollen som second line support kräver du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren samt att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös, strukturerad och noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.
DIN BAKGRUND
* Teknisk utbildning på gymnasienivå är önskvärt.
* Minst tre års erfarenhet av teknisk support via telefon och fjärrstyrning
* Mycket stor vikt läggs på dina personliga egenskaper, bl.a. attityd, motivation och personlighet samt intresse för uppdraget och för InfoCare.
* Goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav.
ÖNSKVÄRD ERFARENHET
* Ett eller flera ärendehanteringssystem
* Arcserve (Backup) eller motsvarande
* Office 365/ Exchange / Skype
* Microsoft Forefront Identity Manager(FIM)
* Windows 7/8/10
* Windows Server 2008/2012/2016
* Microsoft Active Directory
* Dokumentation av ärenden iärendehanteringssystem
* God kännedom och erfarenhet av ITIL
MERITERANDE
* SCCM (gärna erfarenhet av paketering)
* Citrix (administration)
* Netscaler
* Google drive/Google classroom
* Linux
* ITIL certifering
ANSÖKAN
Vid anställning kommer utdrag ur belastningsregistret att ske.
FRÅGOR
Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att ringa vår trevlige kollega Magnus Lundstedt på +46 104 99 40 05.
Välkommen med din ansökan!
Mer information
Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-06-03ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-06-11
Ange följande referens när du ansöker: 92666
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Lundstedt
Magnus.Lundstedt@infocare.com +46705494005
FöretagInfoCare Service AB
AdressInfoCare Service AB
Skyttevägen 28
30244 Halmstad
KontorsadressSkyttevägen 28 302 44 Halmstad
Jobbnummer 4817891
Observera att sista ansökningsdag har passerat.