Supporttekniker / IT-tekniker till Malmö
InfoCare Proffs IT AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos InfoCare Proffs IT AB i Malmö,
Halmstad,
Olofström,
Karlskrona,
Växjö eller i
hela Sverige InfoCare söker omgående en ambitiös supporttekniker / IT-tekniker till Malmö för ett uppdrag inom servicedesk. I din roll kommer du att arbeta brett med supportfrågor i kundens servicedesk, 1st line. Vi söker dig med tidigare erfarenhet från servicedesk som vill få chansen att arbeta på ett stort välkänt företag. Arbetet innefattar felsökning/felavhjälpning, installationer av applikationer och program samt hantering av beställningar. Som Service Desk Agent har du ägandeskap och uppföljningsansvar för dina ärenden och vid behov även eskalering av ärenden till bakre support. För att göra ett gott arbete behöver du kunna ta till dig kunskap om kundernas verksamhet, tekniska miljö, applikationer samt avtal. Uppdraget startar omgående och bersäknas pågå i sex månader med mycket goda chanser till förlängning.
Publiceringsdatum2015-10-09Dina arbetsuppgifterI din roll som supporttekniker / IT-tekniker för InfoCare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ärendehantering
• Problemlösning/support via telefon och e-mail
• Installationer av dator och tillbehör
• Felsökning
• Skrivare och skrivarhantering
• Hårdvarurelaterade frågor
Några av de tekniska områden'du kommer att arbeta med:
• Windows XP/7
• Citrix
• Outlook och Exchange
• Portwise
• Active Directory
• MS Office och Exchange
• Nätverk, VPN, mobilt bredband
• Vi ser gärna att du även har erfarenhet av TONE/ARS Remedy
KvalifikationerVi ser gärna att du uppfyller följande kvalifikationer för att passa som supporttekniker / IT-tekniker hos InfoCare:
• Gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande påbyggnadsutbildning
• Tidigare erfarenhet från helpdesk / servicedesk
• Mycket goda generella IT-kunskaper
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
• Kunskap inom: Windows-klienter (XP till W8)
• Kunskap inom AD
För att trivas som supporttekniker / IT-tekniker på InfoCare Proffs IT är det viktigt att du har ett stort intresse för IT och teknik, är stresstålig,gillar att ge support samt att du kan arbeta självständigt. Du har en utpräglad social förmåga och är serviceinriktad och flexibel. Du kommer att vara anställd av InfoCare och arbeta ute på kundföretaget.
Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-08
Ansökan kan skickas till e-postadress:
proffsit@infocare.seKontaktEva Bexelius, Konsultchef
proffsit@infocare.seFöretagINFOCARE PROFFS IT AB
AdressINFOCARE PROFFS IT AB
BOX 20016
16102 BROMMA
KontorsadressKARLSBODAVÄGEN 39
BROMMA
Jobbnummer 2472182
Observera att sista ansökningsdag har passerat.