Supporttekniker IT

Luleå Tekniska Universitet / Supportteknikerjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Luleå Tekniska Universitet i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Överkalix eller i hela Sverige

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,9 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 840 anställda och har 17 670 studenter.

De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen.
Luleå tekniska universitet är i en spännande fas där vi har fullt fokus på att skapa en sömlös upplevelse i vår organisation genom att koppla ihop våra digitala system och tjänster. Den digitala omställningen ställer höga krav på att rätt data finns tillgänglig i rätt plattformar och beslutsstöd för att möjliggöra ett datadrivet arbetssätt, oavsett plats eller teknisk plattform.

För att möjliggöra denna omställning har vi påbörjat en transformation där vi moderniserar både vår IT-infrastruktur och vårt arbetssätt.

Vi bygger IT på moderna leveransplattformar i en hybrid miljö med Cloud-First strategi som pekar på SaaS och PaaS tjänster. Molnbaserade plattformar som Microsoft 365 och Microsoft Azure ställer nya krav på IT, verksamhetsnytta, automation och konfiguration blir nya ledord.

Vi vill nu förstärka med fler IT-tekniker på vår supportavdelning.

Vi erbjuder arbete i en inspirerande och innovativ miljö, där du som medarbetare får möjlighet att jobba och utvecklas i den senaste tekniken. Du kommer att ingå i Område-IT, som är universitets leverantör av IT, här är vi idag ca 60 personer.

I rollen som Supporttekniker på IT ingår det bl.a.

• Supportera och stötta verksamheten inom IT
• Utbilda och vägleda verksamheten i digitala verktyg

Vi söker en lösningsfokuserad supporttekniker till vårt team. Du har brett kunnande inom IT samt en förståelse för IT ur ett verksamhetsperspektiv.

Vi rekryterar medarbetare som vi tror kan göra skillnad. Utbildning ligger i vårt DNA och vi erbjuder stora möjligheter till löpande kompetensutveckling.

Det här erbjuder vi dig
Livskvalitet: Vi tror att din möjlighet att styra din egen tid hjälper dig att få ihop livspusslet och även oss att bli ett bättre universitet. Vi erbjuder flexibilitet och möjlighet att arbeta på distans delar av arbetstiden.

Hälsa: Vi främjar ett hållbart och hälsosamt arbetsliv och erbjuder dig möjligheten att träna på arbetstid. Under arbetstid har du dessutom möjlighet att använda det närbelägna gymmet Stil till en mycket förmånlig kostnad.

Trygghet: Vi vill att du har ett ordentligt skydd under din arbetstid hos oss och som anställd omfattas du av flera olika försäkringar. Som statligt anställd omfattas du av förmånliga pensionsvillkor.

Utvecklingsmöjligheter: Att utvecklas i arbetet är viktigt både för dig som individ och verksamheten. Därför strävar universitetet efter att erbjuda dig goda möjligheter till kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2023-07-06

Kvalifikationer
• Erfarenhet och intresse av Microsoft 365
• Kompetens inom Windows 10/11, OSX
• En administrativ förmåga och känsla för struktur.
• Ett stort driv och engagemang.
• En vilja att utvecklas.
• God kommunikativ förmåga på svenska och engelska.

Meriterande:

• Microsoft Certifieringar
• Erfarenhet inom IT-Support/helpdesk arbete.
• Pedagogisk erfarenhet
• Erfarenhet av processorienterat arbete ex. ITIL

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har en god förmåga att förstå situation och de människorna arbetar med. Ditt sätt att kommunicera är välutvecklat och du kan anpassa dina arbetsuppgifter utifrån den målgrupp du möter.

För arbetet krävs god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift både på svenska och på engelska. På Luleå tekniska universitet finns möjlighet till arbete på distans en del av arbetstiden.

Omfattning
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan eventuellt tillämpas.

Ytterligare information
Du är välkommen att kontakta Andreas Pettersson, tf Chef IT Arkitektur och systemförvaltning på telefon 0920-49 1008 eller e-post andreas.pettersson@ltu.se

Fackliga företrädare: SACO-S Kjell Johansson 0920-49 1529 kjell.johansson@ltu.se och
OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 marika.vesterberg@ltu.se

Så ansöker du
Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska.

Sista dag att ansöka är 11 augusti 2023
Referensnummer: 3163-2023

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Luleå Tekniska Universitet (org.nr 202100-2841)

Arbetsplats
Luleå tekniska universitet

Jobbnummer
7945588

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Luleå Tekniska Universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Luleå Tekniska Universitet: