Supporttekniker IT

Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Piteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Piteå, Luleå, Älvsbyn, Boden, Skellefteå eller i hela Sverige

Är du service- och lösningsorienterad? Har du erfarenheter av att arbeta med IT-support? Då är tjänsten som supporttekniker hos vår kund något för dig!

Publiceringsdatum
2021-04-29

Om tjänsten
Som supporttekniker hos vår kund ansvarar du främst för att ge avtalskunder bästa möjliga support i olika affärssystem och nätverkslösningar, detta utför du serviceorienterat och professionellt. Du ingår i ett team med andra IT-tekniker och supporttekniker som tillsammans arbetar varje dag för att kunderna ska uppleva god IT service.

Du agerar stöd till användare och åtgärdar problem som uppstår. Vi söker för kunds räkning dig som vill ta ansvar och trivs att arbeta problemlösande med IT-support ifrån servicedesk.

Du bör ha tidigare erfarenhet av att kommunicera med klienter inom IT-miljöer,

I din roll som supporttekniker kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

* Telefonsupport
* Kundservice
* Windowsbaserade plattformar
* Felsökningar och behörighetshantering
* Server, VMware, Azure.

Meriterande för tjänsten är tidigare erfarehet av ovanstående arbetsuppgifter.

Tjänsten som supporttekniker inom service desk är som en del av rekryteringsprocessen först ett konsultuppdrag med stora möjlighet till övertag till kund efter 6 månader.

Om dig
Vi söker dig som har ett brinnande intresse för teknik, kundservice och IT-system. Du har en utbildning inom IT eller likvärdig erfarenhet. Du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Vidare har du lätt för att samarbeta med dina kollegor samt för att organisera upp ditt arbete. Din förmåga att kommunicera och prioritera kommer att hjälpa dig att leverera ett gott resultat.

Viktigt för tjänsten är:
• Kommunikationsförmåga
• problemlösningsförmåga
• servicekänsla

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Petter Andersson via Adecco 073 - 80 40 158, petter.andersson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
System, Supporttekniker, Service desk, IT, Piteå, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-34547".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Jobbnummer
5753938

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: