Supporttekniker
Frontnode AB / Supportteknikerjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Frontnode AB i Uddevalla Publiceringsdatum2018-04-24Om tjänstenI rollen som supporttekniker är din viktigaste uppgift att ta hand om våra kunder och ge dem en supportupplevelse i toppklass.
Du kommer att arbeta i vår Helpdesk i Uddevalla och du kommer ingå i ett team vars uppgift är att förvalta, supporta och utveckla de tjänster som levereras från Office 365, Azure, vårt Datacenter samt av våra konsulter på plats ute hos kund. Arbetet innebär mycket kundkontakt och förutsätter en hög social förmåga, ansvars- och servicekänsla samt god förmåga att kommunicera och rapportera tydligt. Arbetet innebär även kontakter med utländska kunder varför goda kunskaper i engelska krävs, i både tal och skrift. Arbete under kvällar och helger kommer att förekomma.
I rollen kommer du få arbeta tillsammans med ett härligt gäng med mycket kompetens och lång erfarenhet.
Vi söker
• dig som är utpräglat social och som drivs av att hjälpa andra. Du har förmågan att bygga förtroende och skapa relationer och är en utpräglad lagspelare med stort engagemang. Du kan även hantera stress och har förmågan att självständigt driva saker i mål.
Dina arbetsuppgifterArbetet som supportekniker innefattar, men är inte begränsat till, arbetsuppgifterna nedan.
- Första/andra/tredje linjens support
- Klientsupport
- Användarsupport och uppsättning/leverans av Office 365 & Azure
- Leverera nya kundmiljöer i vårt datacenter
- Delaktig i projektgenomförande
- Delaktig i patch- och servicetillfällen
- Tekniskt säljstöd
- Felsökning i servermiljöer, nätverk och kommunikation
- Incidenthantering
- Registrera, kategorisera och prioritera ärenden
- Fördela och följa upp ärenden till andra/tredje linjens support
- Hantering och övervakning av tjänster
KvalifikationerLägst gymnasiekompetens med några års arbetslivserfarenhet inom området och vi tror du har god kännedom om supportarbete och ärendehantering samt olika Microsoft miljöer med primärt fokus på Office 365. Meriterande är om du har generell nätverksförståelse och känna till ett eller flera tekniska områden såsom Active Directory, Windows Server, VMware, och Veeam.
Frontnode är Guld-partner med Microsoft och vi utvecklar löpande våra erbjudanden och tjänster kring Office 365 och Azure. Lägg därför gärna extra fokus på att beskriva din erfarenhet och kompetens inom dessa områden.
AnställningsvillkorEnligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-24
Ange följande referens när du ansöker: 2018/2
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Lennartsson 0708-443804
FöretagFrontnode AB
AdressFrontnode AB
Sveavägen 66
11134 Stockholm
KontorsadressSveavägen 66
Jobbnummer 4105565
Observera att sista ansökningsdag har passerat.