Supporttekniker

Sektionen Byggnad, IT och service / Supportteknikerjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sektionen Byggnad, IT och service i Lund

Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 42 000 studenter och 7 400 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.

LDC är Lunds universitets gemensamma IT-funktion och vi har ansvar för de flesta delar av den gemensamma IT-infrastrukturen och IT-systemen inom universitetet. LDC utför även drift och deltar i förvaltning av system för ett 10-tal andra högskolor i södra och västra Sverige. Vi tillhandahåller IT-tjänster inom områdena nätaccess, LU-konto, e-post, datorarbetsplats, telefoni, serverdrift, projektledning, systemimplementation, systemutveckling och drift/förvaltning av ett stort antal applikationer.




Publiceringsdatum
2018-01-26

Kravprofil för detta jobb
- Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.

• Flera års erfarenhet av likande roll inom Servicedesk/support.
- Erfarenhet av att arbeta processorienterat, till exempel ITIL-baserat.
- Goda kunskaper av Windows OS, Mac OS, Microsoft Exchange Server, Casper Remote och Officepaketet.
- Meriterande med god kunskap inom Office 365.
- Du har genuint intresse av IT och teknik.
- Som person är du social, serviceinriktad och tycker om att hjälpa kunder och/eller medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Kunskap om Lunds universitet, ITIL och ServiceNow är meriterande.

Dina arbetsuppgifter
Vi söker dig som har arbetat i en större Servicedesk inom IT-området i några år, med såväl first- som second line support. Arbetet avser primärt support via telefon. Vi ser att du har en bred grundläggande teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden på ett självständigt sätt. Du kommer att arbeta i grupp vilket ställer höga krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.

Kvalifikationer
För att fungera bra i rollen som IT-supporttekniker behöver du

- trivas i en serviceinriktad roll, vara pedagogisk, ödmjuk, prestigelös och ha god förmåga att samarbeta med andra.
- ha god problemlösningsförmåga samt förmåga att planera, prioritera, organisera, informera, dokumentera, hålla deadlines och återkoppla.
- kunna arbeta självständigt, vara självgående och strukturerad med eget driv och kontinuerligt sträva efter att hitta förbättringar.
- behärska svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
- vara stresstålig och kunna hantera många ärenden samtidigt.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.

Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-11
Ange följande referens när du ansöker: PA2018/346
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Ivarsson +46462221337

Företag
Sektionen Byggnad, IT och service

Adress
Sektionen Byggnad, IT och service
PARADISGATAN 2
22350 Lund

Kontorsadress
PARADISGATAN 2

Jobbnummer
3925864

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sektionen Byggnad, IT och service

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sektionen Byggnad, IT och service: