Supporttekniker
Skanska / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skanska i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Vaxholm eller i
hela Sverige Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder.
www.sigma.sePubliceringsdatum2016-02-12FöretagetDet här är tjänsten för dig som vill arbeta på ett intressant företag inom byggbranschen där du får arbeta med teknisk support / IT-support / support i en teknisk miljö i framkant. Vår kund tillhandahåller tjänster inom byggbranschen och är en av de största inom sitt område. På servicedesken är man idag 10 personer och man behöver nu utöka med fler duktiga tekniker. Du kommer att vara placerad på kundens fina kontor i centrala Stockholm.
Rollbeskrivning
Du kommer att arbeta i kundens servicedesk och ge teknisk support via telefon, mail och fjärrstyrning. Kunden arbetar enligt ITIL och ärendenas natur kan variera. Service desken har ett mycket gott rykte internt och löser allt ifrån enklare ärenden till mer tekniskt utmanande sådana. De ärenden som man inte kan lösa eskalerar man till 2nd / 3rd line.
Profilen vi söker:
Vi söker dig som tidigare har jobbat som supporttekniker i rollen som 1:st line support, servicedeskagent eller liknande. Du har kunskap inom följande områden:
• Windows klientoperativ
• AD
• Smartphones
• Ärendehanteringssystem
• Kringutrustning
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du är ödmjuk, serviceinriktad och socialt kompetent. Du är van vid att arbeta i mindre team och har god samarbetsförmåga. Du är duktig på att dokumentera dina ärenden samt kan bedöma och eskalera ärenden efter behov. Det är en förutsättning att du trivs med att hjälp människor och kan bemöta användarna på ett ödmjukt och professionellt sätt. För rätt person finns mycket goda möjligheter att utvecklas såväl tekniskt som personligt. Utbildningsmässigt tror vi att du har en KY-utbildning inom IT eller motsvarande. För att hantera rollen krävs det goda kunskaper i svenska och engelska språket i såväl tal- som skrift.
Så ansöker duTycker du att tjänsten verkar intressant, stämmer väl in på din kompetens? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev genom att klicka på ansökningsknappen. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till rekryteringsansvarig Maria Söderlund på
maria.soderlund@sigma.se eller på 070-210 27 05.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMarknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-25
Ansökan kan skickas till e-postadress:
maria.soderlund@sigma.seKontaktMaria Söderlund +46 702102705
maria.soderlund@sigma.seFöretagSkanska
AdressSkanska
Lindholmspiren 9
41756 Göteborg
KontorsadressLindholmspiren 9
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2667774
Observera att sista ansökningsdag har passerat.