Supporttekniker
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling / Supportteknikerjobb / Skövde
2015-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2022-04-12) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling i Skövde Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Avdelningen IT & Verksamhetsutveckling består av 40 medarbetare och har det övergripande ansvaret för IT-verksamheten i Skövde kommun. För avdelningen innebär det två huvuduppdrag:
Vi förvaltar och utvecklar kommunens IT-plattform vilket innefattar installation och drift av kommunikationsnät, servrar, datorer och övrig IT-utrustning. Vi stödjer dessutom förvaltningarna i deras verksamhetsutveckling.
Avdelningen erbjuder moderna IT-tjänster till övriga verksamheter i kommunen. Exempel på sådana tjänster är flexibla IT-arbetsplatser, mobila lösningar i form av trådlösa nät och fjärrarbetsplatser samt drift, support och utveckling av system.
Publiceringsdatum2015-10-09ArbetsuppgifterVi söker två nyfikna supporttekniker som kommer hjälpa kommunens IT-användare med dagliga problem, frågor och beställningar. Du arbetar tillsammans med 5 - 6 kolleger i vår helpdesk och ger till största delen förstalinjen support. Arbetet innebär att ta emot ärenden via telefon, e-post och webb samt registrera dem i vårt ärendehanteringssystem Service Manager.
Du löser så långt som möjligt våra användares IT-problem och gör felsökning på hård- och mjukvara. Du utför installationer och användar- och datoradministration samt lämnar programsupport.
Kvalifikationer• Vi söker dig med relevant IT-utbildning, gärna från högskola eller motsvarande.
• Du har flerårig erfarenhet från arbete med IT-support i Helpdesk/Servicedesk.
• Du har goda kunskaper i användaradministration i AD-miljö, nätverk och Officepaketet.
• Kunskaper/certifieringar i ITIL samt Microsofts klient- och serversvit är meriterande.
• Flytande svenska och god engelska i tal och skrift är ett krav.
• B-körkort är ett krav.
• Du har pedagogisk förmåga och kan lämna tydlig information och klara besked.
• Du är professionell och samtidigt personlig i ditt sätt att kommunicera.
• Du tycker om att ha mycket kundkontakt och har djup service- och ansvarskänsla.
• Du behåller lugnet i stressade situationer och är bra på att prioritera.
• Du är strukturerad, självständig och har samtidigt hög samarbetsförmåga.
• Du har vilja att hela tiden utvecklas och sträva mot nya ansvarsområden.
Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-28
Ange följande referens när du ansöker: A507680
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Wiman, Supportchef 0500-493616
FöretagSkövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling
AdressSkövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling
Fredsgatan 4
54183 SKÖVDE
KontorsadressFredsgatan 4 SKÖVDE
Jobbnummer 2472272
Observera att sista ansökningsdag har passerat.