Supporttekniker

Högskolan i Borås / Supportteknikerjobb / Borås
2015-03-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2024-07-10) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högskolan i Borås i Borås, Skövde eller i hela Sverige

Högskolan i Borås
Enheten Verksamhetsstöd, Campusservice & IT söker

Supporttekniker
Tillsvidareanställning, heltid med tillträde snarast. Provanställning om sex månader kan komma att tillämpas.
Dnr: PA 2015/72

Högskolan i Borås siktar på att bli Västsveriges tredje universitet. Var med när vi expanderar för framtiden. Dina kompetenser och kunskaper värdesätts och du blir en del av en öppen miljö med stor kreativ frihet i arbetet. Vi söker nu en supporttekniker till vårt team på Campusservice och IT.

I rollen som supporttekniker är den huvudsakliga arbetsuppgiften att bemanna vår Servicedesk. Arbetet innebär att ta emot och registrera inkommande ärenden från våra kunder via mail, telefon och besök. Du ger användarna support vid vår servicedesk, per telefon och remote via olika fjärrstyrningsverktyg. Du kommer också att fördela ärenden till andra/tredje linjens support och arbeta med att ta fram informationsmaterial.

Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande och goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Du ska också ha erfarenhet av för arbetet relevanta arbetsuppgifter, gärna från en större organisation, och goda allmänna IT- kunskaper samt intresse för ny teknik. Arbetet är varierande och du kommer att möta många olika typer av frågeställningar varför du måste ha en god serviceanda, ha en kommunikativ förmåga och på ett pedagogiskt sätt möta våra kunder samt vara flexibel och kunna ta egna initiativ. Du är vidare ansvarstagande och kan arbeta självständigt med förmågan att driva det egna arbetet framåt, samtidigt som du har en god samarbetsförmåga.

Har du högskoleutbildning och erfarenhet från arbete i Servicedesk och ärendehanteringssystem är det meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Vi kan erbjuda dig ett omväxlande arbete i en framåtsträvande organisation. Du blir en del av ett härligt gäng med högt engagemang!

Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av IT-chef Per Nilsson 033-435 4692 och biträdande IT-chef Jane Edström 033-435 4688. Fackliga företrädare är Carina Theen för Saco-S och Mikael Gunnarsson för OFR. De fackliga företrädarna nås via högskolans växel 033-435 40 00.

Till ansökan, märkt med dnr., bifogas meritförteckning, betygskopior och övriga merithandlingar du som sökande vill åberopa. Ansökningshandlingar med referenser och löneanspråk samt uppgifter över de bisysslor du avser utöva under anställningen ska vara högskolan tillhanda senast 2015-03-30 under adress:

Högskolan i Borås
Registrator
501 90 Borås
jobb@hb.se

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Publiceringsdatum
2015-03-09

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-30
Ange följande referens när du ansöker: Dnr PA 2015/72
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@hb.se

Företag
HÖGSKOLAN I BORÅS

Adress
HÖGSKOLAN I BORÅS
50190 BORÅS

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2196974

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högskolan i Borås

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högskolan i Borås: