Supporttekniker 1:a linjen
Framtiden AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Vill du jobba i telefonsupport inom IT och är sugen på en roll som supporttekniker 1:a linjen? Passa då på att söka denna tjänst eller tipsa någon du känner.
Publiceringsdatum2014-12-03ArbetsuppgifterDu kommer att jobba som supporttekniker 1:a linjen.
Du kommer att agera support till vår kunds användare. Ärendena inkommer främst via telefon men kan även anmälas via epost, fax och webbgränssnitt. När du sitter i vår kunds servicedesk hanterar du bland annat ärenden som gäller datakommunikation, serverdrift, distansåtkomst, arbetsplatsutrustning, skrivare, telefoni och mobiltelefoner. Ärendena berör frågor, beställningar och felsökningar inom ovan nämnda områden.
Du löser ärendena enligt beskrivna rutiner som finns hos vår kund.
En stor del av ditt arbete handlar om att dokumentera ärendena i deras ärendehanteringssystem - detta för att en annan person ska kunna ta över ärendet eller komplettera med ytterligare information.
Tjänsten är en visstidsanställning fr.o.m. mitten av december tom sista maj (med chans till förlängning)
Om företagetVår kund arbetar med att stödja och utveckla sina kunders verksamhet genom att kombinera kunskap om informationsteknologi och kunskap om kommunal verksamhet.
De är ca 80 anställda.
ProfilDu har goda IT-kunskaper vad gäller ovan nämnda områden.
Du har tidigare erfarenhet av telefonsupport inom IT och god kunskap när det gäller att dokumentera i ett ärendehanteringssystem.
Meriterande är om du har kunskaper inom ITIL.
Du behärskar svenska väl i tal och skrift
Som person är du serviceinriktad och trivs med kundkontakt. Du har förmågan att anpassa dig till kundens kunskapsnivå och att på ett lugnt och tydligt sätt guida användaren för att lösa ärendet på bästa möjliga sätt. Du är företagets ansikte utåt så det är otroligt viktigt att du i varje ärende håller en hög servicenivå.
Om företagetSom anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden AB och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
AnställningsvillkorUppdraget är en visstidsanställning from mitten av december till sista maj, med goda chanser till förlängning.
Skicka in ditt CV samt ett personligt brev som motiverar varför just du är rätt person för tjänsten.
Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag
Arbetstider och omfattningHeltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-18
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 4730
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofie Dagerstål
sofie@framtiden.comFöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Teknikringen 10
58330 Linköping
KontorsadressTeknikringen 10 , Linköping
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2088703
Observera att sista ansökningsdag har passerat.