Supporttekniker
Kungliga Biblioteket / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Biblioteket i Stockholm,
Håbo,
Strängnäs,
Ludvika eller i
hela Sverige Kungl. biblioteket (KB) är Sveriges nationalbibliotek och nationalarkiv för audiovisuella medier, tillika en statlig myndighet. KB är en daglig arbetsplats för forskare, studenter samt för ca 380 medarbetare. KB:s primära målgrupp är forskning och högre utbildning, men det mesta av vårt utbud är tillgängligt för alla. Vi ger tillgång till vårt material både i lokaler i Humlegården och på Karlavägen 98 och även via webben.
KB:s samlingar består av cirka 15 miljoner objekt och över sju miljoner timmar ljud och rörlig bild (radio, tv m.m.). De fysiska samlingarna består bland annat av böcker, tidningar, handskrifter, bilder, reklam och affischer. Det finns också stora mängder digitaliserat material liksom ett ökande utbud av elektroniska resurser.
KB är en spännande och dynamisk arbetsplats i centrala Stockholm med goda möjligheter att själv påverka och utveckla arbetet. Vi erbjuder bland annat medarbetarskapsprogram, föreläsningsserier och friskvårdssatsningar. Vi värdesätter jämlikhet och mångfald i vår verksamhet.
Avdelningen för IT arbetar med drift, underhåll och utveckling av gemensamma IT-system samt digital produktion och teknisk metadata. Avdelningen består av tre enheter: Systemutveckling och systemarkitektur, Digital produktion samt IT-drift.
Enheten för IT-drift arbetar med teknikstöd och service till hela organisationen såsom IT-drift, IT-säkerhet, telefoni, tekniksupport till användare samt drift och utveckling av KB:s lokala biblioteksdatasystem. En viktig kanal mellan enheten och organisationen är supportcenter där felanmälan och önskade tjänster rapporteras in.
Till Enheten för IT-drift söker vi nu en SUPPORTTEKNIKER, ref.nr. 140-584-2009.
Publiceringsdatum2009-07-01Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker ingår man i ett team som ansvarar för tekniksupport med arbetsuppgifter inom följande områden:
• Kundkontakter
• Installation, felsökning, underhåll av datorarbetsplatser, telefoni och annan teknisk utrustning.
• Arbete med standardlösningar och fortlöpande effektivisering av IT-miljön och supportrutiner.
• Central administration av telefoni och datorarbetsplatser.
Kvalifikationskrav:
Du har god kunskap om de vanligaste programvarorna från Microsoft samt talar och skriver obehindrat på både engelska och svenska.
Tekniska krav:
• MS Windows XP
• MS Office
• MS Exchange
• Active Directory
• Erfarenhet av virtualisering
• Erfarenhet av programdistribution
• Kunskap om MSI-paketering
• Grundläggande kunskap om Linux och Mac OS
• Erfarenhet av datakommunikation
Som person är du självständig, flexibel, social, drivande, pedagogisk och trivs med att hjälpa användare med alla typer av problem. Eftersom du kommer arbeta tillsammans med andra personer på support och driftavdelningen är det viktigt att du har lätt för att samarbeta och att du är en duktig problemlösare. Vi ser helst att du har en flerårig teknisk utbildning eller en likvärdig erfarenhet inom IT.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Sex månaders inledande provanställning tillämpas.
ErsättningFast lön
KB tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-07-14
Välkommen med din ansökan till nedanstående adress.
Ange följande referens när du ansöker: 140-584-2009
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@kb.seKontaktHans Söderman, Enhetschef, 08 463 44 46 (Svarar t.o.m. v. 28)
Johan Gustavsson, Personalspecialist, 08 463 42 66 (Svarar t.o.m. v. 27)
Facklig kontaktMärta Forsberg, ST-KB 428, 08 463 40 00
Maja Markhouss, SACO-KB, 08 463 40 00
FöretagKungliga Biblioteket
AdressKungliga Biblioteket
Box 5039
10241 STOCKHOLM
KontorsadressHumlegården och Karlav. 98
Stockholm
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08 463 40 00
Jobbnummer 475888
Observera att sista ansökningsdag har passerat.