Supporttekniker
Dialect IT Solutions AB / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dialect IT Solutions AB i Skövde Information om oss och den roll vi söker
Vi på Dialect tror på att bästa möjliga hantering sköts genom att varje ärende du påbörjar är du själv ansvarig för att driva till mål oavsett komplexitet. Det finns alltså inga interna överlämningar. Detta innebär att du arbetar nära våra kunder och du själv bär ansvar för att det blir den bästa möjliga lösning för kunden och Dialect.
Till skillnad från andra företag där man ofta ser en tydlig hierarki så jobbar vi på Dialect lite annorlunda.
Här lägger vi tillit till våra kollegor och överlåter hela ansvaret till varje enskild anställd.
Rollen innefattar en teknisk förståelse samt att leverera god service och kvalitet gentemot kunden. För att trivas bör du vara ansvarstagande, flexibel och lösningsorienterad.
Publiceringsdatum2024-02-15Om företagetDialect är ett mångfaldigt företag med bred kompetens inom många olika områden:
• Drift
• Molnlösningar
• Hosting
• Växellösningar
• Programutveckling
• Integrationer
Verksamhetskonsulter och ekonomikonsulter som arbetar med våra kunder för att effektivisera kundernas struktur och arbetssätt.
Dessa avdelningar tillsammans arbetar innovativt för att ta fram nya programvaror och integrationer som sammanflätar tekniker, konsulter och utvecklare på ett produktivt och lösningsorienterat sätt.
Dina arbetsuppgifterDu och dina närmsta kollegor sköter driften för en uppsjö av företag i olika branscher och storlekar.
Din främsta uppgift att leverera enastående service och felavhjälpning vid tekniska problem. Du arbetar uteslutande gentemot företagskunder.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
• Ge service gällande användarnas IT-relaterade frågor
• Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem
• Med en god förståelse för kundens teknik hitta nya vägar framåt och förädla kundens tekniska lösningar
• Implementera och driftsätta nya system samt integrationer i kundens miljö
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• IT-teknisk eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande i arbetslivserfarenhet
• Mycket god kännedom inom Office 365, nätverk, Windows Server
• Trygg och självsäker i att föra konversationer så väl över telefon som i mail
• God svenska och engelska i såväl tal som skrift
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Dialect IT Solutions AB (org.nr 559169-8591),
https://dialect.se/foretagscenter/dialect-skovde/ Arbetsplats Dialect Skövde
Kontakt Christoffer Jonsson
christoffer.jonsson@dialect.se Jobbnummer 8473620
Observera att sista ansökningsdag har passerat.