Supporttekniker - it helpdesk
Bolagsverket, It-avdelningen / Supportteknikerjobb / Sundsvall
2025-09-12
Visa alla supportteknikerjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bolagsverket, It-avdelningen i Sundsvall Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall med uppdrag att kvalitetssäkra, registrera och tillhandahålla företagsinformation. Vi arbetar tillsammans för att skapa största möjliga samhällsnytta genom att göra det enklare och tryggare att vara företagare i Sverige - samtidigt som vi värnar om ett hållbart arbetsliv för våra drygt 600 medarbetare.
Publiceringsdatum2025-09-12ArbetsuppgifterVill du bli en viktig del av Bolagsverkets it-support och bidra till att säkerställa en stabil och säker it-miljö? Tycker du det är roligt att ge snabb, professionell och korrekt support enligt gällande rutiner och säkerhetsföreskrifter? Läs vidare!
Ditt uppdrag och dina arbetsuppgifter:
Som supporttekniker hos oss kommer du att arbeta i första linjen med teknisk it-support och användarstöd mot våra användare. Rollen är mycket varierande och du blir en av fyra personer i vårt supportteam. Teamet ansvarar för att, på ett serviceinriktat sätt, lösa de it-tekniska ärendena för våra ca 650 interna kunder eller, om det behövs, skicka ärenden vidare till nästa nivå.
Din roll blir att på ett självständigt och pedagogiskt sätt arbeta med felsökning, installationer, problemlösning, hantering av beställningar och uppföljning av olika ärenden. Supporten utförs via vårt ärendehanteringssystem, telefon, mejl, fjärruppkoppling och ibland även på plats hos användaren. Grunden i vårt arbetssätt bygger på ITIL-processerna; event, incident, problem och request.
Vi erbjuder:
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat it-helpdeskteam där du har en nyckelroll i att hjälpa våra cirka 650 medarbetare att få vardagen att fungera smidigt.
Det här är en tjänst för dig som trivs med ett högt tempo, varierade arbetsuppgifter och möjligheten att göra skillnad. Några av de utmaningar och möjligheter du kommer få hos oss är:
* Brett ansvarsområde: från felsökning av användarproblem till administration av konton och system ingen dag är den andra lik. Här får du möjlighet att bredda din tekniska kompetens snabbt.
* Direkt påverkan: i ett mindre team blir din insats synlig. Du är med och formar arbetssätt, rutiner och lösningar som påverkar hela organisationen.
* Snabb problemlösning i fokus: med många användare och ett litet team krävs smarta prioriteringar och snabba beslut; perfekt för dig som gillar att tänka i farten.
* Utveckling och effektivisering: vi jobbar ständigt med att tillsammans förbättra våra processer och system.
* Teamwork och samarbete: vi jobbar tätt tillsammans och hjälps åt för att lösa både akuta incidenter och långsiktiga förbättringar. Du blir en viktig del av ett engagerat och prestigelöst team.
Du kommer att jobba i våra fina lokaler som ligger centralt vid hamnen i Sundsvall. Du får introduktion av dina hjälpsamma kollegor för att du snabbt ska komma in i arbetsuppgifterna och utveckla din egen it-kompetens.
KvalifikationerVi söker dig som har slutförda gymnasiestudier, antingen med it-inriktning eller har en motsvarande erfarenhet som vi som arbetsgivare bedömer som likvärdig.
Det är viktigt att du har minst 1 års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från it-support alternativt it-service eller inom Backoffice-funktioner.
Vi vill att du har:
* erfarenhet av kundkontakter från en it-supportfunktion.
* vana att arbeta i en miljö med många kontaktytor och parallella processer.
* god erfarenhet av och kunskap om Windows operativsystem.
* god erfarenhet av och kunskap om Microsoft Office-programmen.
* goda kunskaper om funktionaliteten hos datorer, mobiltelefoner och surfplattor.
* god erfarenhet av felsökning och användarsupport för datorer, mobiltelefoner och surfplattor.
Det är meriterande om du har:
* eftergymnasiala studier inom it-området.
* erfarenhet av att hantera användare i Active Directory.
* erfarenhet av och kunskap om ITIL-processerna.
Du behöver även ha mycket goda kunskaper i svenska och både i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska, då det behövs i det dagliga arbetet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du är rätt person till vårt team.
Som person sätter du användaren i fokus och bemöter alla med ett professionellt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du arbetar strukturerat, dokumenterar noggrant och håller ordning på dina ärenden. Du är tekniskt nyfiken, problemlösande och trivs i en miljö där du får möta olika typer av it-utmaningar.
Du bidrar till ett gott arbetsklimat och har lätt för att möta olika människor. Du delar gärna med dig av din kunskap och samarbetar för att teamet ska lyckas.
Passar detta in på dig? Varmt välkommen att skicka in din ansökan, vi gör urval löpande.
ÖVRIGT
Bifoga endast CV.
Placeringsort Sundsvall.
Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket. För vissa tjänster förekommer även säkerhetsprövning.
På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AD 4181/2025".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bolagsverket (org.nr 202100-5489),
https://bolagsverket.se/jobbamedoss.5046.html Arbetsplats Bolagsverket, It-avdelningen
Kontakt Sektionschef
Sara Hansell
sara.hansell@bolagsverket.se 070-233 58 07 Jobbnummer 9506856