Supporttekniker - First line

MissDomain Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MissDomain Group AB i Stockholm

Som supporttekniker har du en viktigt och betydelsefull roll på företaget, då du hjälper våra kunder med dagliga frågor och funderingar gällande deras tjänst.

Typiska support-tickets kan handla om allt ifrån enkla inställningar till mer avancerade tekniska bitar. Kommunikationen sker via telefon, e-post och chatt. Stor tid kan således spenderas i telefon.

Supporten är ansiktet utåt i ett företag och därför är det viktigt att under alla omständigheter ha ett professionellt bemötande och trevlig ton gentemot våra kunder och deras ärenden. Målet är att ständigt utvecklas för att kunna svara mer effektivt och snabbare. Vi välkomnar här initiativ och idéer för att bli ännu bättre och du har stor möjlighet att påverka utvecklingen av support-avdelningen.

Arbetstiderna är dagtid, kvällstid och helger och schemaläggs varje månad av Support Chef Lovisa Andersson. Tjänsten innebär även en hel del tid hemifrån vilket innebär ett stort ansvar för dig som person att klara av uppgifterna löpande.

Vi erbjuder dig:
• Ett mycket engagerat lag med mycket kompetenta kollegor som tycker det är viktigt att ha kul på jobbet
• Möjlighet att påverka. Vi är ett mindre företag där vi lyssnar och har stor frihet under ansvar
• En härlig miljö och fint kontor att jobba på
• Ett växande företag med massor av möjligheter framåt för dig

Typiska uppgifter:
• Problemlösande, Viktigt att du kan ta initiativ och lösa dem genom att t.ex. söka på Internet
• Telefonsupport, tjänsten kräver en hel del tid i telefon
• E-postsupport
• Chattsupport
• Svara på tekniska frågor av varierande natur
• Initiativ i hur vi kan förbättra. Uppdatering av kunskapsbank och andra källor för att låta kunder lättare söka information själv

Vi önskar se:
• En genuin vilja att hjälpa kunder och ett stort tålamod runt sådana processer
• Social kompetens
• Öppen att ta längre pass i telefon
• Kunskaper om Internet/Web
• Gärna erfarenhet om att ha jobbat med webbplatser och teknik
• Allmän kunskap om hur man använder e-post
• Goda kunskaper i skrift
• Goda kunskaper i Engelska och flytande Svenska
• Vi kräver inte specifik utbildning

Viktigt för oss på Miss Hosting är att man har en passion för det man gör och tycker det är roligt. Vi anser att hur du som är person är viktigast och inte just vilken utbildning du har. Att kunna hantera både positiva och negativa situationer och få en kund att komma ihåg oss på ett positivt sätt är värt väldigt mycket.

Några saker vi alltid uppskattar är att du är villig att lära dig nya saker, tar initiativ och gillar att lösa problem.

Är du intresserad?

Om du är intresserad av att bli en del av vårt lag här på Miss Hosting skickar du ditt personliga brev och CV till Lovisa Andersson. Skicka den till följande e-postadress:

Lovisa Andersson - lovisa@missgroup.com

Publiceringsdatum
2016-03-29

Så ansöker du
Vi tar emot ansökan via epost: lovisa@missgroup.com

Företag
MissDomain Group AB
Norra Stationsgatan 93
11364
Stockholm
Telefonnummer: 0841010043
Mer information på http://www.misshosting.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Deltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: lovisa@missgroup.com

Företag
MissDomain Group AB

Adress
MissDomain Group AB
Norra Stationsgatan 93
11364 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0841010043

Jobbnummer
2747265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MissDomain Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MissDomain Group AB: