Supportspecialist

Regionservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
2008-05-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist" (publicerad 2010-03-10) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Regionservice i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Uddevalla eller i hela Sverige

Regionservice,
Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård. Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor. Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige.
Enheten Service Center, inom organisationen VGR IT, har ca 170 medarbetare och karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport. Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både ?first line? och ?second line? support.

Publiceringsdatum
2008-05-20

Dina arbetsuppgifter
• Ta emot och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystemet.
• Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.
• Avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet.
• Hantera behörigheter enligt beslutad arbetsrutin.

Kvalifikationer
Du skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens skall vara inom PC, skrivare, nätverk och viss serverutrustning. Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, samt tycka det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Meriterande är om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen samt tidigare erfarenhet av telefonsupport. Erfarenhet av och kompetens inom regiongemensamma system är även ett önskemål.
Upplysningar
Sektionschef Service Desk Göteborgsregionen, Fredrik Klasson 0702-530 331
Facklig företrädare
Sveriges ingenjörer lowan Hedendahl, iowan.hedendahl@vgregion.se tfn 031-343 66 75, mobil 0708-80 74 90. JUSEK Stig Holmlund, stig.holmlund@vgregion.se tfn 031-345 01 22, mobil 070-951 23 45, SKTF Erik Hiller, erik.hiller@vgregion.se 0705-87 27 29

Övrig information
Vi eftersträvar en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare. Heltid 100 %. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-06-03
Välkommen med ditt CV samt personligt brev. Betyg och intyg medtages vid eventuell intervju eller efter anmodan.
Vi tar endast emot digitala ansökningar.
Ange följande referens när du ansöker: SN 205-2008-af

Kontakt
Företag
Regionservice

Adress
Regionservice

Jobbnummer
227650

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Regionservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Regionservice: