Supportspecialist
Regionservice / Supportteknikerjobb / Göteborg
2008-05-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportspecialist" (publicerad 2010-03-10) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regionservice i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Borås,
Uddevalla eller i
hela Sverige Regionservice,
Västra Götalandsregionen är en politiskt styrd organisation vars främsta uppgift är att ansvara för att de 1,5 miljoner invånarna har tillgång till en god hälso- och sjukvård. Regionen har också uppdraget att svara för utvecklingsfrågor. Verksamheten bedrivs över hela regionen och totalt finns ca 50 000 anställda vilket gör att Västra Götalandsregionen är en av de största arbetsgivarna i Sverige.
Enheten Service Center, inom organisationen VGR IT, har ca 170 medarbetare och karaktäriseras av närhet till VGR?s olika verksamheter och organiseras i sex geografiska enheter med Service Desk för IT, Telefoni, Kontoadministration, Beställningsfunktion, Applikationssupport, PC- och Telefonisupport. Uppgiften är att vara IT-användarnas enda kontaktväg till VGR IT, avseende support och med hög servicenivå klara både ?first line? och ?second line? support.
Publiceringsdatum2008-05-20Dina arbetsuppgifter• Ta emot och registrera problemrapporter i ärendehanteringssystemet.
• Lösa problemställningar enligt beslutad arbetsrutin.
• Vid behov eskalera problem till annan kompetens inom VGR IT eller extern leverantör.
• Avsluta ärenden i ärendehanteringssystemet.
• Hantera behörigheter enligt beslutad arbetsrutin.
KvalifikationerDu skall ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Din tekniska kompetens skall vara inom PC, skrivare, nätverk och viss serverutrustning. Du skall vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, samt tycka det är roligt med kundkontakter. Viktigt är att Du har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Meriterande är om du har god kännedom om sjukvårdsorganisationen samt tidigare erfarenhet av telefonsupport. Erfarenhet av och kompetens inom regiongemensamma system är även ett önskemål.
Upplysningar
Sektionschef Service Desk Göteborgsregionen, Fredrik Klasson 0702-530 331
Facklig företrädare
Sveriges ingenjörer lowan Hedendahl,
iowan.hedendahl@vgregion.se tfn 031-343 66 75, mobil 0708-80 74 90. JUSEK Stig Holmlund,
stig.holmlund@vgregion.se tfn 031-345 01 22, mobil 070-951 23 45, SKTF Erik Hiller,
erik.hiller@vgregion.se 0705-87 27 29
Övrig informationVi eftersträvar en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Arbetstider och omfattningTillsvidare. Heltid 100 %. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-06-03
Välkommen med ditt CV samt personligt brev. Betyg och intyg medtages vid eventuell intervju eller efter anmodan.
Vi tar endast emot digitala ansökningar.
Ange följande referens när du ansöker: SN 205-2008-af
KontaktFöretagRegionservice
AdressRegionservice
Jobbnummer 227650
Observera att sista ansökningsdag har passerat.