Supportpersonal till Eniros Service Desk

Proffice Partner Solutions AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Partner Solutions AB i Stockholm, Solna, Järfälla, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Supportmedarbetare
Som svensktalande Service Desk Agent på Eniro kommer du att ta emot inkommande samtal i Eniros Service Desk som idag består av ett serviceinriktat team på 3 personer. Teamet arbetar med internsupport till medarbetarna då det gäller allmänna IT-frågor som behörigheter, lösenord och inloggningsproblem m.m. Du kommer att fungera som en "1st line support" vilket innebär att du främst per telefon och mail kommer att ge service och support till Eniros egna anställda.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a. orderhantering och upprättandet av behörigheter och konton. Du ska noggrant logga de ärenden du hanterar och upprätthålla en hög servicenivå vid både låg och hög belastning. Service Desken tjänstgör som Eniros enda kontaktpunkt för interna supportfrågor och du får en viktig roll inom vår organisation. Arbetet inleds med en grundläggande utbildning som kommer att bestå av både teoretiska och praktiska avsnitt. Därefter kommer vidareutbildning att ske kontinuerligt.

Vem söker vi?

Som person är du ambitiös, analytisk, driven, ödmjuk och lättlärd. Du söker ständigt efter möjligheter att se förbättringsmöjligheter och tar gärna initiativ, en viktig egenskap då vi ständigt analyserar vårt arbete och söker efter förbättringar. Du värdesätter eget ansvar, högt tempo, lagarbete och rak kommunikation.

Du har avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av service och kundbemötande sedan tidigare. Du har även erfarenhet av att arbeta med dator och telefon som främsta verktyg, gärna i en kundtjänst eller supportfunktion. Du har mycket goda kunskaper i svenska och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska kunna uttrycka dig obehindrat på engelska och det är önskvärt att du kan föra enklare konversation på svenska.

Med vår erfarenhet så vet vi att en av framgångsfaktorerna i en medarbetares personlighet i en kundtjänst är att man är lösningsorienterad, ser det positiva i situationer och att vara stresstålig. Inga frågor är för dumma eller problem för stora. I en kundtjänst/support så blir du kundens första bemötande. Det är därför väldigt viktigt att du är en positiv person med tålamod. Du tycker om att prata med nya människor och förstår vikten av att förklara saker på ett pedagogiskt sätt. Du är en problemlösare som trivs med att samarbeta och har ett trevligt sätt i kontakten med andra. Du är resultatinriktad, ansvarstagande och har en känsla för service. Är detta du, så skicka in en ansökan!

Vad du blir en del av?

Hos oss får du en grundlig introduktion till arbetsrutiner och interna system. Vi ger dig också goda förutsättningar för vidare kompetensutveckling, om du själv har drivet och viljan att gå vidare. För vi vill ju självklart att du stannar och utvecklas hos oss. Du får som anställd hos oss ta del av en rad bra förmåner. Dessutom blir du en del av ett kompetent och drivet team med god sammanhållning, där vi hjälps åt för att nå goda resultat.

Tycker du det här låter intressant?

Välkommen med din ansökan snarast. Bifoga CV samt ett personligt brev där du beskriver dina kvalifikationer utifrån rollen. Urval och intervjuer sker löpande och annonsen kan eventuellt tas bort innan sista ansökningsdag. I denna rekrytering samarbetar vi med Proffice, ansök via www.proffice.se

Sista dag att ansöka är 28 feb 2015

Ansvarig rekryterare: Fatu Lönnberg ( fatu.lonnberg@proffice.se )

Övrigt: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, registrera ditt cv och ansök på www.proffice.se via Fasttrack.

Arbetstiderna är heltid, dagtid kl 09-16.30. Tjänsten är placerad på det svenska huvudkontoret i Frösundavik, Solna.

Ort: Stockholm/ Frösunda

Omfattning: Heltid mammavikariat till 1 juli, med möjlighet till ev. förlängning

Organisations-/företagsbeskrivning:

Eniro är den lokala sökmotorn. En smart genväg till det du behöver, i din närhet eller dit du ska. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning? Eniro är ett av de största lokala sökföretagen i Norden och Polen. Bolaget har cirka 3 200 anställda samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2012 uppgick intäkterna till 3 999 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 976 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Eniro - Upptäck närheten. Sök lokalt.

Publiceringsdatum
2015-02-10

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-15
Ange följande referens när du ansöker: 200706519
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fatu Lönnberg fatu.lonnberg@proffice.se

Företag
Proffice Partner Solutions AB

Adress
Proffice Partner Solutions AB
Regeringsgatan 65
17100 STOCKHOLM

Kontorsadress
Regeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
2160659

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Partner Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Partner Solutions AB: