Supportkonsult till Centrum för Digitalisering

Region Västmanland / Supportteknikerjobb / Västerås
2018-08-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supportkonsult till Centrum för Digitalisering" (publicerad 2019-02-26) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Västmanland i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Är du intresserad av att arbeta i en grupp med professionella medarbetare med stora möjligheter till personlig utveckling? Vill du få möjlighet att själv få vara med att påverka framtiden för en högteknologiskt Region, där strävan efter att alltid ligga i IT-teknologins framkant för att stödja våra medborgare har högsta fokus? För oss är svaret självklart och vi vill ha med dig på vår resa!

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.

Publiceringsdatum
2018-08-20

Dina arbetsuppgifter
Till enheten Helpdesk söker vi en supportkonsult med uppgift att ge IT-support till Regionens anställda och vara ett stöd i deras dagliga arbete. Rollen innebär att dels via telefon lösa de frågor och problem som användarna har men också att ibland hjälpa till att lösa problem direkt på plats. Tjänsten innebär till största del kundkontakt, vilket ställer höga krav på din förmåga att ge god service. Arbetet innefattar också dokumentering och registrering av kundärenden, vilket ställer krav på struktur och noggrannhet. Antalet applikationer som supporteras utökas ständigt vilket ger möjligheter till att specialisera sig och delta i projekt. Arbetet är förlagt till roterande schema med varierande Frontoffice och Backoffice samt projekt och dokumentering.

I dagsläget arbetar 13 st personer i Helpdesk och cirka 200 inkommande samtal per dag hanteras.

Om arbetsplatsen

Centrum för Digitalisering har i uppdrag att leverera tjänster inom IT och förvalta vård- och verksamhetssystem för landstingets olika verksamheter. I uppdraget ingår även att leda, genomföra och förvalta centrala utvecklingsprojekt samt aktivt delta i det nationella IT - utvecklingsarbetet. Helpdesk är en av enheterna inom Centrum för Digitalisering och vi söker nu en ny medarbetare.

Vi erbjuder dig

• Att vara del i ett härligt team med bra samarbete och lagkänsla som strävar mot samma mål.
• En utåtriktad roll med många kontaktytor där du får arbeta med service och göra skillnad för andra i ditt arbete.
• Bra utvecklingsmöjligheter i din profession där du får både specialisera dig och arbeta brett med IT-support.
• En arbetsplats som vill ligga i framkant inom IT och som uppmuntrar och tillvaratar dina idéer och förbättringsförslag.

Kvalifikationer
Du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vi ser gärna att du har erfarenhet av dokumentation samt arbete i olika ärendehanteringssystem. Du är van vid Windowsplattformen och har goda kunskaper i exempelvis AD, Servicemanager, mobiltelefoni, mobil IT och Microsofts produkter i stort. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att arbeta direkt med människor, såväl med användare i första och andra linjens support, som med kollegor i rutinuppgifter och problemlösning. Du har en bred kompetens och är van att ha en serviceinriktad roll. Då arbetet till stor del innebär skriftlig och muntlig kontakt med kollegor, har du god muntlig och skriftlig kommunikation i främst svenska men också gärna på engelska.

Vi söker dig med god pedagogisk förmåga i att hjälpa användare med både små och stora problem där IT-förståelsen hos användaren kan vara varierande. Du kan analysera och bryta ner komplexa problem för att lösa kundens problemställning och arbetar metodiskt och strukturerat för att ge den service som förväntas. Vi ser gärna att du är driven och engagerad inför uppsatta verksamhetsmål samt uppskattar ett visst tempo i ditt arbete. Du trivs med att arbeta i team och tycker att samarbete är en förutsättning för att man tillsammans i teamet ska ta fram den bästa lösningen.

Helpdesk och Centrum för digitalisering är en lärande organisation, och du måste ha ett stort intresse att lära dig nya saker för att trivas hos oss. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde efter överenskommelse. Arbetet är förlagt till roterande schema. Bemanningen i IT Support schemaläggs under öppettiderna 07:00 - 17:00 måndag till fredag.

Välkommen med din ansökan senast 20 september 2018

Urvalsarbete och intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden varför vi ber dig att skicka din ansökan snarast möjligt.

Bifoga inte betygshandlingar med din ansökan, dessa ber vi dig ta med vid en eventuell intervju.

Vi samarbetar med "Jobba i Västerås". Besök deras hemsida, jiv.se, för att få information om Västerås och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid en flytt till vår stad.

Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tuija Jonasson, Enhetschef Helpdesk 021-17 67 93
Thomas Lund, Vision 021-17 61 79

Företag
Region Västmanland

Adress
Region Västmanland
Region Västmanland
72189 Västerås

Kontorsadress
Region Västmanland

Jobbnummer
4299368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Västmanland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Västmanland: