Supportkonsult till Centrum för digitalisering

Region Västmanland / Supportteknikerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Västmanland i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige

Vi bedriver en bred och komplex verksamhet med hög förändringstakt och ökad processorientering. Öppenhet och dialog ska känneteckna verksamheten både internt och externt.

Välkommen till en arbetsplats där du är mitt i livet och samhället. Och gör skillnad varje dag. På riktigt.



Är du intresserad av att arbeta i en grupp med professionella medarbetare och vara ett stöd till vårdverksamheten gällande supportfrågor för journalsystemet Cosmic?



Centrum för Digitalisering har i uppdrag att leverera tjänster inom IT och förvalta vård- och verksamhetssystem för landstingets olika verksamheter. I uppdraget ingår även att leda, genomföra och förvalta centrala utvecklingsprojekt samt aktivt delta i det nationella IT - utvecklingsarbetet. Helpdesk är en av enheterna inom Centrum för Digitalisering och vi söker nu två nya medarbetare.

Kika på vår film för att få en glimt om hur det är att arbeta med IT inom hälso- och sjukvård!



Publiceringsdatum
2019-02-26

Dina arbetsuppgifter
Till enheten Helpdesk söker vi två supportkonsulter med uppgift att ge support/användarstöd till Regionens medarbetare kring journalsystemet Cosmic. I rollen innebär det att ha kontakt med olika verksamheter och yrkesroller och för dem vara ett stöd i deras dagliga användande av journalsystemet. Rollen innebär att till största del lösa frågor och problem som användarna har via telefon men också att ibland hjälpa till att lösa problem direkt på plats. Tjänsten innebär till största del kundkontakt, vilket ställer höga krav på din förmåga att ge god service. Arbetet innefattar också dokumentering och registrering av kundärenden, vilket ställer krav på struktur och noggrannhet.

Bemanningen i IT Support schemaläggs under öppettiderna 07:00 - 17:00 måndag till fredag. I dagsläget arbetar 13 personer i Helpdesk och cirka 200 inkommande samtal per dag hanteras.



Kvalifikationer
Vi söker dig med god datavana och mycket goda kunskaper inom journalsystemet Cosmic. Du har lägst slutförd gymnasial utbildning med fördel inom området hälso-/sjukvård.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i direktkontakt med människor, såväl med användare i första- och andra linjens support, som med kollegor i rutinuppgifter och med problemlösning. Vi ser en stor fördel i att du har en bred kompetens kring regionens vårdverksamheter och ett plus är om du idag har eller har haft en serviceinriktad roll. Då arbetet till stor del innebär skriftlig och muntlig kommunikation med kollegor och kunder ställer vi krav på mycket goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket.

Vidare vill vi att du har en god pedagogisk förmåga i att hjälpa användare med både små och stora problem där IT-förståelsen hos användaren kan vara varierande. Du kan analysera och bryta ner komplexa problem för att lösa kundens problemställning och arbetar metodiskt och strukturerat för att ge den service som förväntas. Vi ser gärna att du är driven och engagerad inför uppsatta verksamhetsmål samt uppskattar ett visst tempo i ditt arbete. Du arbetar gärna i team och är pedagogisk och flexibel inför att samarbeta och hjälpas åt inom gruppen.

Helpdesk och Centrum för digitalisering är en lärande organisation, du som har ett stort intresse för att utvecklas kommer att trivas fint hos oss. Vi är måna om din och vår trivsel och därför kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet under vår rekrytering.



Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Vänligen sänd in din ansökan senast 17 mars 2019.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tuija Jonasson, Enhetschef Helpdesk 021-17 67 93
Thomas Lund, Vision 021-17 61 79

Företag
Region Västmanland

Adress
Region Västmanland
Region Västmanland
72189 Västerås

Kontorsadress
Region Västmanland

Jobbnummer
4634200

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Västmanland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Västmanland: