Supportingenjör till teknisk support
Aktiebolaget Regin / Elektronikjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Landskrona,
Svalöv,
Kävlinge,
Helsingborg,
Bjuv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aktiebolaget Regin i Landskrona,
Värnamo,
Mölndal,
Solna,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Den svenskägda Reginkoncernen marknadsför ett komplett program av produkter och system för fastighetsautomation och VA på ett 70-tal marknader runt om i världen. Till vårt kontor i Landskrona söker vi nu en engagerad och driven supportingenjör för våra systemprodukter.
Publiceringsdatum2012-07-06Dina arbetsuppgifterDu ansvarar för att våra kunder får support vid driftsättning, felsökning och andra tekniska frågor. Du medverkar också i produktutvecklingsarbetet genom att utföra sluttester samt framföra kunders önskemål till utvecklingsavdelningen. Andra viktiga delar av tjänsten är att ta fram underlag till teknisk dokumentation och stötta marknadsavdelningen som gör den språkliga behandlingen med korrektur, översättningar samt layout.
Genom att vara lyhörd vid kundkontakter arbetar du kontinuerligt med att förbättra våra produkter och det tekniska innehållet i dokumentationen, vilket är en viktig del i vår kvalitetssäkringsprocess. Kundkontakten sker huvudsakligen via telefon eller e-post. Vid enstaka tillfällen kan felsökning hos kund förekomma. Arbetsspråken är till största del svenska och engelska, men eftersom Regin är ett globalt företag förekommer det även andra språk inom koncernen.
Regin utbildar kunder inom ramen för Regin Academy och ibland håller du som supportingenjör kurser och workshops såväl internt som externt för kunder och andra intressenter. Resor kan förekomma, såväl i Sverige som utomlands.
Kvalifikationer• Teknisk utbildning på högskolenivå eller annan eftergymnasial inriktning, helst inom styr/automation/mekatronik eller el/tele.
• Erfarenhet av styr- & reglersystem inom fastighetsautomation.
• Erfarenhet av nätverkskommunikation och grundläggande programmering är en fördel.
• God förståelse för hur teknisk information ska utformas för att beskriva produkter tydligt och lättbegripligt.
• Du har pedagogisk förmåga och trivs i rollen att tillgodose kundernas behov.
• Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och språkkunskaper som t.ex. tyska och franska är meriterande.
Dina personliga egenskaper• Teknikintresserad.
• Brinner för att lösa problem och förklara lösningar på ett pedagogiskt sätt, både muntligt och skriftligt.
• Serviceinriktad.
• Pålitlig och ansvarsfull.
• Arbetar effektivt, noggrant och strukturerat även när tempot är högt.
• God förmåga att kommunicera och samarbeta.
Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder en mångsidig, ansvarsfull tjänst i en dynamisk miljö på supportavdelningen i ett internationellt framgångsrikt företag.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-08-12
Vi intervjuar löpande. Märk din ansökan i rubriken med "Teknisk support, att: Camilla Prenning".
Ansökan kan skickas till e-postadress:
applications@regin.seKontaktCamilla Prenning, Teamledare teknisk support, 0418-44 67 24 (Direkt), 031-720 02 00 (Växel),
cpg@regin.seFöretagAKTIEBOLAGET REGIN
AdressAKTIEBOLAGET REGIN
BOX 366
26123 Landskrona
KontorsadressMariebergsgatan 6
Landskrona
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7200200
Jobbnummer 1290737
Observera att sista ansökningsdag har passerat.