Supportingenjör i internationell miljö till Synapse
Hero AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du arbeta med avancerad telekom med kunder över hela världen?
Publiceringsdatum2015-09-11FöretagetSynapse levererar kostnadseffektiva och högteknologiska telekomprodukter till olika 3GSM-operatörer runt om i världen. Alla produkter är baserade på en egenutvecklad mjukvara och plattform. Exempel på lösningar som Synapse utvecklar är mjukvara för Roaming, SIM-hantering, Remotestyrning av mobiler och Device Management. Man levererar strategisk planering, tillgänglighet, 3GSM, IP-lösningar och support. Nu utökar Synapse teamet och söker ytterligare supportingenjörer till huvudkontoret som huserar i moderna lokaler vid Slussen med utsikt över hela Stockholm. Är du intresserad av service och vill ha hela världen som arbetsplats är detta en chans du inte får missa!
Om jobbet
I rollen arbetar man med avancerad support och felhantering i system baserade på UNIX/Solaris och GSM. Tjänsten är mycket tekniknära support i andra och tredje led. Synapse kunder är operatörer i hela världen. Teamet arbetar med felsökning, konfiguration, rapportering av buggar, patchning och felsökning i loggfiler. Du samarbetar tätt med dina kollegor samt med övriga avdelningar på kontoret. Arbetssättet är mycket kund- och produktnära och internationellt präglat. Nästan all kommunikation, både i tal och skrift, sköts på engelska och du delar på ansvaret för supporttelefonen med dina kollegor.
Möjligheter
Vill du arbeta med avancerad telekom är Synapse rätt plats. Du kommer att få en gedigen kunskap om företagets produkter och kunna tillgodogöra dig en bred kompetens inom telekom. Här är stämningen prestigelös och kunden är alltid i fokus! Dina kollegor är rese- och omvärldsintresserade, trivs med ett flexibelt jobb där man får mycket frihet under ansvar och där förväntningarna på högkvalitativ kundsupport triggar och driver framåt. Här blir du en del av ett flexibelt och framgångsrikt företag där du får möjlighet att bli expert!
KvalifikationerVi ser gärna att du är färdig högskoleingenjör eller motsvarande, gärna med ett för tjänsten relevant examensarbete. Du kan vara nyligen utexaminerad men det är självklart meriterande med relevant erfarenhet. Du har goda kunskaper i Linux/Unix (gärna Solaris) och har stort intresse för telekom. Det är meriterande om du har kunskaper inom kommunikation och IP-teknologier. Med tanke på de internationella kontakterna ser vi att du har goda kunskaper i engelska och talar svenska på grundnivå.
Som person är du kommunikativ, lyhörd och affärsintresserad. Du trivs med interna och externa kontakter och är bra på att förklara och sätta rätt förväntningar. Du drivs av att söka information och att lösa problem. Att bidra till förbättring och ta ansvar för kundnöjdhet är en självklarhet och du är noggrant och administrativt lagd.
Tillträde, omfattning och anställning:
Arbetet är på heltid under kontorstider och beredskap (var 8:e vecka) samt resor (ca 1-2 gånger per kvartal) förekommer i jobbet. Tillträde sker så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du anställs av Hero och arbetar ute hos vår kund, för rätt person finns goda möjligheter att rekryteras av Synapse efter en tid som konsult.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut.
Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Karolina Hedenström på
rekrytering@hero.se .
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarolina Hedenström
FöretagHero AB
AdressHero AB
Liljeholmstorget 7
11763 Stockholm
KontorsadressLiljeholmstorget 7 11763 Stockholm
Jobbnummer 2426227
Observera att sista ansökningsdag har passerat.