Supportadministratör till IT-avdelningen
Sveriges Domstolar / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Jönköping,
Eksjö,
Skövde,
Borås,
Alingsås eller i
hela Sverige Brinner du för service, support, och koordinering? Vill du vara med och bidra till en enklare IT-vardag för alla anställda inom Sveriges domstolar? Då har vi ett spännande och viktigt jobb för dig.
Vad innebär rollen?
Det är en bred roll med stort fokus på service där du behöver vara strukturerad, självgående och kunna ta egna initiativ samtidigt som du trivs i en roll där samarbete med andra är avgörande. Förmågan att se till såväl detaljer som till helhet är också viktig, liksom att vara flexibel inför ändrade omständigheter och omprioriteringar. Denna roll är en del av vår IT-support som tillhör enheten IT-center.
I rollen ingår följande arbetsuppgifter:
- Beställningsadministration och hantering av inköpsprocesser för Sveriges domstolar gällande PC, Print, Mobiltelefon m.m. I rollen ligger det ett huvudansvar för administrativ hantering av alla löpande inköp inklusive fakturauppföljning och kontakt med både leverantörer och domstolar. Du kommer också aktivt medverka i utveckling och effektivisering av processerna.
- Supportarbete - supporttelefon med hantering av IT-supportärenden där fokus kommer ligga på att hjälpa direkt eller registrera och skicka vidare till våra teknikspecialister.
- Information, samordning och samverkan med våra IT-ansvariga på domstolarna. Formulera texter för att kommunicera ut i olika kanaler ex driftsstatus. intranät och kunskapsartiklar. Driva och utveckla olika former av dialog och samverkan med IT-ansvariga på domstolarna.
Vem söker vi?
Vi söker dig med erfarenhet av inköpsprocesser och/eller användarsupport med inriktning mot IT där du är van att kombinera kundorienterat arbete med enklare tekniskt arbete.
Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad, ansvarsfull och strukturerad. Du är kommunikativ, både i tal och skrift och gillar att ha kontakt med många människor, har lätt för att samarbeta och trivs med en omväxlande vardag. Eftersom Domstolsverket har en komplex verksamhet behöver du ha ett gott omdöme och vara kvalitetsmedveten.
IT-supporten arbetar med ständig utveckling samtidigt som det löpande arbetet inom supporten ska upprätthållas. Vi behöver dig som kan se förbättringar och utveckling i det dagliga arbetet och föreslå och genomföra dessa.
Du har:
- Minst 3-5 års erfarenhet av liknande roll/arbetsuppgifter.
- Du behöver kunna utrycka dig obehindrat på svenska i tal och skrift
- Erfarenhet av att arbeta med Microsofts Office applikationer och grundläggande Windowskunskaper
Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom ett eller flera av följande tekniker/områden:
- Kommunikationsområdet, exempelvis inom en verksamhets intranät
- inköp, beställning och logistikflöden
- Självbetjänings- och ärendehanteringssystem
- Fördjupad kompetens inom Windowsbaserad PC-miljö
- Active Directory/behörighetshantering
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper
Vi erbjuder dig
Domstolsverket är i en stark utvecklingsfas med fokus på digitalisering, interna arbetsprocesser och fortsatt utveckling av moderna arbetssätt. Myndigheten håller en hög kvalitet i det man gör och är väl ansedd för sin kompetens och kvalitet.
Vi erbjuder en miljö som präglas av en hög tilltro till våra medarbetare och att varje person tar stort ansvar för sitt jobb. För oss är medarbetarna vår största tillgång!
Vilka är vi?
Domstolsverkets IT-avdelning har drygt 100 medarbetare och är hjärtat i 80 domstolars digitalisering. Vi underlättar vardagen för cirka 7 400 IT-användare i Sveriges domstolar och bidrar på så sätt till rättstrygghet och demokrati för landets invånare. Varje dag.
Tillsammans med andra närliggande myndigheter spelar Sveriges Domstolar också en viktig roll i digitaliseringen av informationsflödet inom hela rättsväsendet.
Hos oss jobbar alla med ständiga förbättringar och bidrar till arbetsglädje. Vi är en arbetsplats med fina resultat i den årliga medarbetarundersökningen och här finns stora möjligheter till kompetensutveckling.
Domstolsverkets moderna huvudkontor finns mitt i expansiva Jönköping och har lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Umeå och Malmö. På myndigheten arbetar cirka 400 personer.
Besök oss gärna på
www.domstol.se och läs mer om, och hur det är att jobba hos oss.
Övrigt
Placeringort är Jönköping. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbete på distans kan överenskommas, detta bestäms i dialog med närmaste chef. Liknande benämningar på denna yrkesroll är bl.a. inköpsassistent, inköpssekreterare samt orderadministratör.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Ersättning Domstolsverket tillämpar indivduell lönesättning i form av månadslön.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "DOV 2023/67".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)
Arbetsplats Domstolsverket, IT-avdelningen
Kontakt Elisabeth Dahl
072-2092193 Jobbnummer 7407646
Observera att sista ansökningsdag har passerat.