Support Ingenjör
Enghouse Networks (Sweden) AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2020-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Support Ingenjör" (publicerad 2022-02-15) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Enghouse Networks (Sweden) AB i Göteborg,
Solna eller i
hela Sverige Är du en teknisk och lösningsorienterad person som trivs när du får jobba med problemlösning och se till att systemen fungerar utan störningar? Har du i tidigare roller fått positiv feedback för att du har god förmåga att kommunicera med kunder, partners och kollegor?
Har du erfarenhet av applikationssupport och teknisk drift inom telekom och/eller data nätverk samt en ambition att utvecklas inom testning, implementering och utveckling? Då kan detta vara jobbet för dig!
Enghouse Networks Sweden levererar och managerar avancerade tekniska lösningar inom telekom, främst då IN-tjänster där vi hjälper våra kunder med olika telekom tjänster i deras nät. Nu förstärker vi teamet i Göteborg genom att rekrytera en Support Ingenjör. Du blir en del av teamet som jobbar med allt från drift, underhåll, testning, felsökning, design av tjänster, utveckling och implementering av fysiska eller virtuella system och tjänster i våra kunders telekom nät. Du kommer att få jobba i ett liten teknik grupp med mycket kvalificerad personal som brinner för att leverera och supporta tjänster med högsta kvalitet till våra kunder.
Publiceringsdatum2020-11-18ArbetsuppgifterSom Support Ingenjör på Enghouse Networks Sweden arbetar du tillsammans med övriga i teknik gruppen med att:
Övervaka och agera på larm från våra system.
Hantera felrapporter och frågor från våra kunder
Drift och underhåll av system och tjänster.
Utföra felsökning, analys och problemlösning
Uppföljningar och Drift-möten med kunder
Delta i testning och implementering av nya system/tjänster.
Vi har 24/7 support så beredskapsveckor ingår i jobbet.
Samarbete med Enghouse personal i övriga världen
Ta tekniskt kundansvar för kunder och partners
Om Dig
Som person har du god servicekänsla och förmåga att kunna kommunicera med andra tekniker men också användare, beslutsfattare och säljare. Du har en vilja att förstå sammanhanget liksom det specifika problemet och att lösa det på bästa sätt. Men allra viktigast är ditt engagemang och din nyfikenhet.
KvalifikationerUtöver krav på en kadidatexamen i datavetenskap och/eller programvaruteknik och för att vara framgångsrik i rollen, bör du:
Ha ett brett tekniskt kunnande och kompetens inom data/telekom
Erfarenhet från drift och support
Behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift
Ha B körkort samt tillgång till egen bil
Vi ser gärna att du har några års dokumenterad erfarenhet av:
Olika signallerings interface som HTTP, SIP, ENUM, Diameter, SS7
UNIX, IP nätverk, switchar, routers och SQL-databaser
Varför Enghouse?
Som företag lever vi efter filosofin att varje individ spelar en viktig roll för att vi ska nå våra mål. Vi vill att du ska utvecklas och fokuserar därför på att arbetet ska vara stimulerande och att du inom ramen för rollen ska ges möjlighet att ta del av olika typer av utvecklingsinitiativ. Vi är ett globalt bolag vilket även öppnar upp för internationella karriärvägar. Vi vill att du ska växa hos oss och att vi ska växa med dig.
Låter det intressant?
Urval och intervjuer sker löpande, vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt. För mer information, besök vår hemsida.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressEnghouse Networks (Sweden) AB
Norra Hamngatan 40
41106 GÖTEBORG
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Enghouse Networks (Sweden) AB (org.nr 556548-8243)
Norra Hamngatan 40 (
visa karta)
411 06 GÖTEBORG
Tillgång till bil För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.
Arbetsplats Enghouse Networks Sweden AB
Jobbnummer 5450947
Observera att sista ansökningsdag har passerat.