Support Consultant (Customer Support)
Ecoonline AB / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ecoonline AB i Göteborg EcoOnline är ett av de snabbast växande mjukvaruföretagen i Europa. Vi utvecklar SaaS-lösningar (Software as a Service) för alla typer av verksamheter med målet att förebygga skador på människor och miljö inom hälsa, säkerhet, miljö och kvalitet (HSEQ). På så sätt hjälper vi till att rädda liv och ta hand om miljön.
Dessutom erbjuder vi mjukvarulösningar som hjälper våra kunder att skapa säkra, hållbara, effektiva och attraktiva jobb. Mer än 7 000 företag och 80 industrier baserade globalt har valt EcoOnline, som leverantör av användarvänliga SaaS-verktyg inom HSEQ. Vi har en snabb tillväxt och idag är vi mer än 800 duktiga kollegor på våra kontor i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Irland, Storbritannien, Kanada och USA. Vår vision är att vara den föredragna leverantören av HSEQ-verktyg och tjänster och leverera hållbara resultat för våra kunder över hela världen.
För att fortsätta växa söker vi nu en ny kollega. Som Supportkonsult på EcoOnline kommer du att vara en viktig del i företagets fortsatta tillväxt och du får värdefull erfarenhet och ett professionellt nätverk.
The Team:
Customer Success, Support Sweden
Du som får jobbet blir en viktig del av vårt fantastiska supportteam på 8 medarbetare + en teamleader som levererar förstklassig support till EcoOnlines kunder.
Inom teamet är vi uppdelade och har olika ansvarsområden, din främsta uppgift kommer att svara på inkommande support för vårt verktyg Chemical Manager.
Why you should join us:
Vi söker dig som har lätt för att kommunicera via telefon och mail. En stor del av ditt arbete kommer bestå av guidning och felsökning av EcoOnlines olika applikationer så att våra kunder får ut det mesta av verktygen de har hos oss.
Du kommer jobba med att supportera EcoOnlines svenska kunder och bli en del av vårt eminenta team placerade i Göteborg (fr.o.m. maj månad kommer vi blicka ut från våning 19 i Kineum).
Självständigt arbete som styrs utifrån inkommande uppdrag och fördelning inom teamet. Perfekt för dig som klarar av att ta eget ansvar och ägande över arbetsuppgifter.
Introduktionsprogram med intern utbildning av EcoOnlines tjänster & utbud.
En arbetsplats med en dynamisk, inspirerande och lekfull arbetsmiljö med utrymme för utveckling inom avdelningen och bolaget
Våra medarbetare är mycket engagerade och vi har en god arbetsmiljö
Ett paket med fast lön, tjänstepension, försäkringar och du erhåller friskvårdsbidrag. Vi har givetvis kollektivavtal
Responsibility:
Inkommande support: Främsta arbetsuppgiften kommer att vara att ta emot inkommande support via Telefon, Mail. 2022 hade vårt supportteam en kundnöjdhet på hela 98%!
Inkommande konsultuppdrag: Du kommer tilldelas konsultuppdrag, (uppbyggnad av kemikalieförteckning m.m.)
Databasunderhåll: När du inte ger förstklassig support eller har pågående konsultuppdrag hjälper du att hålla EcoOnlines databas uppdaterad och relevant. Vi strävar efter att alltid ha den mest uppdaterade databasen för Säkerhetsdatablad ute på marknaden!
Du kommer även i din roll som supportmedarbetare på EcoOnline ha mycket kontakt med kollegor från andra avdelningar i form av intern support för våra system.
Your Skills:
Erfarenhet av kundsupport
Lagspelare, viktigt att du fungerar bra i grupp
Erfarenhet av att arbeta strukturerat & effektivt med administrativa uppgifter.
Kan jobba självständigt och visa goda resultat
Additional Skills:
Meriterande att i någon form ha kommit i kontakt med säkerhetsdatablad, jobbat med arbetsmiljö tidigare i arbetslivet och/ eller supporterat SaaS verktyg.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare EcoOnline AB (org.nr 556736-9813)
412 50 GÖTEBORG
Jobbnummer 7495105
Observera att sista ansökningsdag har passerat.