Supply planners
Bring Supply Services / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bring Supply Services i Helsingborg Bring är en av de största aktörerna inom post och logistik i Norden. Bring består av olika specialistområden som tillsammans erbjuder ett brett utbud av post- och logistiklösningar för företag.
Bring ingår i koncernen Posten Norge AS, som 2010 omsatte ca 22,5 miljarder NOK och som som har ca 20 000 anställda. Koncernens vision är att vara "världens mest framtidsinriktade post- och logistikkoncern".
Bring Supply Services är ett av Brings specialistområden och erbjuder styrning och koordinering av kundernas logistikfunktioner.
Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern. Vi ser därför gärna sökande med olika bakgrund.
Bring SCM AB är ett fristående bolag inom Bring koncernen som arbetar med 4PL lösningar. Vi ansvarar för de fysiska, finansiella och administrativa processerna i vår kunds logistikkedja. Till vår hjälp har vi samarbetspartners världen över från vilka vi köper in transport och lagringstjänster. Vårt ansvar är att säkerställa att vår kund får den bästa och mest kostnadseffektiva logistiklösningen för sina produkter.
Vi söker nu två personer som kommer att arbeta med Supply Planning inom vårt bolag. En av tjänsterna är en tillsvidareanställning medan den andra är ett längre vikariat då en av våra medarbetare ska gå på föräldraledighet.
Som Supply Planner på Bring SCM kommer du att ansvara för att försörjningskedjan från leverantör till lager fungerar. Våra leverantörer finns huvudsakligen i Europa och våra lager är placerade över stora delar av världen.
Du kommer att ansvara för lagerstyrning, inköpsplanering och prognostisering för våra kunders räkning och ha den löpande kontakten med leverantörerna.
För att lyckas i detta arbete är det viktigt att du har ett stort intresse för logistik i allmänhet och ovanstående områden i synnerhet, det är också viktigt att du tycker om att arbeta med siffror. Du ska vara mycket noggrann i det arbete du utför och ha förmåga att snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter samt trivas med att arbeta i ett högt tempo. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta med olika personligheter, både internt och externt. Andra personliga egenskaper som vi tror kan vara en stor fördel i denna tjänst är om du är initiativrik, nyfiken och en problemlösare.
Du som söker skall ha högskole /universitetsutbildning inom logistik området. Har du arbetat med inköp / materialplanering och/eller produktions / transportplanering tidigare tror vi att detta är en kompetens du kommer att ha nytta av i denna tjänst. God datorvana och flytande engelska i tal och skrift är ett krav. Har du ytterligare språkkunskaper och erfarenhet av vårt affärssystem M3/Movex ser vi detta som meriterande.
Urval kommer att ske löpande för denna tjänst.
Vill Du veta mer om tjänsten är Du välkommen att kontakta Åsa Waldemarsson (HR) tel. 042-17 83 55 eller Annica Zernell (ansvarig chef) tel. 042-17 83 99. Vi måste ha Din ansökan senast 2012-09-05 Du söker tjänsten genom att klicka nedan på "Skicka din ansökan".
OBS! Vi har ingen möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt än via nedanstående länk. Eventuella ansökningar via post eller mail kommer därför att återsändas
Publiceringsdatum2012-08-17Arbetstider och omfattningEnl. överenskommelse
ErsättningEnl. överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅsa Waldemarsson, +46 42 178355, +46 708 178003
FöretagBring Supply Services
AdressBring Supply Services
Landskronavägen 9-21
25109 Helsingborg
Jobbnummer 1316251
Observera att sista ansökningsdag har passerat.