Supply Planner till Arvid Nordquist

Magna AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Kundföretaget

Arvid Nordquist HAB är ett svenskt familjeföretag som sedan 1884 har tagit världens smaker till marknader i Norden, genom starka internationella varumärken och sitt eget lokalrostade kaffe. Arvid Nordquist erbjuder kaffe, livsmedel, vin och öl till detaljhandeln, restauranger och grossister i hela Norden. Smakupplevelsen har alltid varit central för Arvid Nordquist, både smaken och eftersmaken. Omsorgsfullt producerad och levererad mat och dryck smakar helt enkelt bättre. Företaget arbetar aktivt med att minska sin påverkan på miljö och människa bland annat genom certifiering, identifierade miljömål, utbildning och klimatkompensation. Arvid Nordquist är det enda kafferosteriet i Norden som uteslutande erbjuder 100 % hållbart certifierat kaffe. Företaget har 180 medarbetare, finns i samtliga nordiska länder, försäljningen uppgick 2014 till 1 850 MSEK. Läs mer på www.arvidnordquist.se

Publiceringsdatum
2015-10-06

Dina arbetsuppgifter
Arbetsbeskrivning: Som Supply Planner på Arvid Nordquist har du en mycket central roll i varuflödesplaneringen av vår nordiska produktportfölj. Supply Planner är ansvarig för att planera och genomföra företagets varuinköp baserat på fastställd behovsprognos utifrån uppgjorda avtal med huvudmän och leverantörer.

Tjänsten är en operativ funktion i varuförsörjningen som ansvarar för att säkerställa att målsatt lagertillgänglighet uppnås för sortimentet vilket ska möjliggöra för bolaget att klara försäljningsmål, servicegradsmål samt krav på lageromsättning och minimalt svinn. Tjänsten involverar inte förhandlingsansvar och prissättning utan är inriktad mot logistiken.
Samarbete med dina nordiska kollegor på Marknad, Försäljning, Produktion, Kundservice och övrig Logistik/Inköp är av största vikt att uppnå dessa mål.

Arbetets omfattning: Heltid, kontorstider. Start i december 2015. Detta är en rekrytering direkt till Arvid Nordquist med 6 månaders provanställning. Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Solna.

Utvecklingsmöjligheter: Detta är en stor möjlighet att få erfarenhet av ett företag som befinner sig i expansiv fas i en tjänst med fokus på logistiklösningar. För rätt person finns goda möjligheter att växa och utvecklas i takt med företaget.

Profil
Kompetenskrav: Vi söker dig som har högskoleexamen inom ekonomi eller logistik eller motsvarande relevant erfarenhet. Du har minst 2-3 års erfarenhet inom logistik gärna som Supply Planner eller liknande roll. Du har tidigare arbetat i SAP och om du varit SuperUser i systemet så är det ett plus. Vi förutsätter att du kan tala och skriva svenska och engelska flytande. Likaså att du har goda kunskaper i Excel och övriga Office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet från FMCG-branschen.

Personliga egenskaper: För att lyckas i rollen som Supply Planner krävs en god affärsförståelse och intresse för hela processen. Du bör vara analytisk, strukturerad, utåtriktad och kommunikativ. Du är driven och har lätt för möten med andra människor. Dessutom ser vi är du har sinne för detaljer och är noggrann. Vi ser att du brinner för logistik och vill arbeta operativt med logistiska lösningar.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Rebecca Liv på tel. 08-501 685 09 alternativt rebecca.liv@magna.se . För att söka tjänsten klicka på "ansök här", vi hanterar ej emot ansökningar via mail.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-05
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6328
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rebecca Liv

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2464942

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: