Supply planner

SW / Speditörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SW i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Landskrona, Ängelholm eller i hela Sverige

SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg, och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på www.sw.se och gilla oss på Facebook!

För kunds räkning söker vi en operativ materialinköpare inom logistik. Vår kund är ett stort företag inom transport med en välkänd portfölj av varumärken. Du erbjuds en intressant tjänst där du får arbeta med lagerstyrning, materialplanering samt operativt inköp

Publiceringsdatum
2015-01-09

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare stödjer du verksamheten genom att ansvara för inköpsplanering och lagerstyrning, arbeta med prognoser och prognosuppföljning. Sätta upp och underhålla lagerstyrningsparametrar i affärsdatasystemet M3, ha en operativ kontakt med leverantör och med strategiskt inköp/avtalsförvaltare hos kund är också dina arbetsuppgifter.

Du kommer ha ett operationellt ansvar för utvalda leverantörer och ha en egen produktportfölj. Det krävs att man kan anpassa avropade kvantiteter med hänsyn till lageromsättningshastighet och transportkostnader och att man kan arbeta integrerat tillsammans med avdelningens övriga funktioner för att upprätthålla den bästa logistiklösningen för kunden. Därutöver ingår även reklamationshantering, fakturakontroll samt medverkan i utvecklings- och effektiviseringsarbete.

Bakgrund

Du har högskole-/universitetsutbildning inom logistikområdet eller annan likvärdig erfarenhet och ett par års dokumenterad arbetslivserfarenhet. Du har en god förmåga att arbeta i komplexa projekt inom en internationell miljö och är van att arbeta såväl självständigt som i team. Du är kommunikativ och trivs med att ta ansvar och driva dina projekt självständigt. Du har goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift. Du har god förståelse för databasers uppbyggnad och erfarenhet av att arbeta med affärssystemet M3 (Lawson) samt goda kunskaper i MS Office. Du har en analytisk förmåga men är även duktig på att bygga relationer.

Övrig information
Ovanstående uppdrag som inköpare är ett sex månader långt konsultuppdrag med omgående anställning hos SW och möjlighet till förlängning. Anmäl ditt intresse snarast då urval och intervjuer sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Martin Amarelle, på tel 040-6655153

Arbetstider och omfattning
Heltid Omgående

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Martin Amarelle +46 406655153

Företag
SW

Adress
SW
Box 7420
10391 Stockholm

Kontorsadress
Humlegårdsgatan 20, 4 tr

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2121965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SW

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SW: