Supply Chain Planner till Maurten

Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Borås, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås, Härryda eller i hela Sverige

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.

Publiceringsdatum
2024-03-25

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Maurten.

Om företaget
Maurten är ett innovativt företag inom sportnäringsbranschen med fokus på att leverera vetenskapligt avancerade produkter för elitidrottare och motionärer över hela världen. Med ett dedikerat team av forskare, nutritionsexperter och idrottsutövare strävar de efter att skapa banbrytande produkter som passar alla som ser sig själva som idrottare. Deras grundläggande teknologi, baserad på hydrogel, har revolutionerat sportenergikategorin genom att möjliggöra optimala förhållanden för kolhydratupptag i kroppen, vilket ger atleter möjlighet att maximera sin energinivå och prestanda under träning och tävling. Maurten är dedikerade till att fortsätta driva gränserna för sportnäring genom att integrera vetenskaplig forskning, innovation och kvalitet i alla produkter. De värdesätter en kultur av samarbete, passion för idrott och engagemang för att hjälpa idrottare att uppnå sina mål på alla nivåer.

Maurten grundades 2016 och har sedan dess upplevt en betydande tillväxt över hela världen. Idag är de verksamma globalt med anställda i USA, UK, Kanada och EU samt med distributörer som hanterar försäljning i Japan, Australien och Sydafrika. Maurten består idag av ett globalt team på totalt 68 passionerade medarbetare, där 40 av dessa är baserade på huvudkontoret i Göteborg.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Supply Chain Planner är det du som optimerar leveranskedjan i syfte att hantera och förbättra flödet av varor och resurser, vilket du gör genom att driva dialog med både interna och externa intressenter. Vidare identifierar du risker och möjligheter i leveranskedjan där du tar fram strategier och åtgärder för att utveckla eller motverka dessa. Som Supply Chain Planner ansvarar du också för att driva processutvecklingen, där du tar emot input och kravställer mot andra avdelningar. Du planerar och genomför inköp, både för direkt och indirekt material, vilket sker utifrån dialog med säljavdelningen, lagernivåer och din bedömning av marknadstrender. Vidare bygger och upprätthåller du relation med leverantörer vilka du med viss regelbundenhet besöker på plats. I rollen ingår också att underhålla och utveckla masterdata såsom prisstrategier, artikelhantering och planeringsparametrar. Supply Chain Planner rapporterar till Head of Production & Procurement.

• Optimera leveranskedjan för att förbättra flödet av varor och resurser
• Ansvara för flertalet interna och externa kontaktytor
• Analysera möjligheter och risker i leveranskedjan för att skapa effektiva processer
• Planera inköp i samarbete med säljavdelningen, utifrån lagersaldo och baserat på din analys av marknadstrender
• Bygga och upprätthålla relationer med leverantörer, vilket sker med viss regelbundenhet hos leverantören
• Underhålla och utveckla masterdata

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av liknande roll inom Supply Chain eller logistik
• Erfarenhet av att arbeta i en matrisorganisation och kunskap om hur man bäst navigerar i olika organisationer
• Det är meriterande med erfarenhet från en reglerad bransch, såsom Food, Pharma eller Medtech
• B-körkort
• Flytande kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska

Vi tror att du som söker tjänsten är en person som har ett intresse och en förmåga att förstå affärsmässiga principer, företagande och företagsekonomi, såsom intäkter, vinster, marknader och avkastning. Då du driver utvecklingen av metodikerna och samarbetena inom dina områden är du också trygg i att fatta snabba beslut och agera utifrån dessa, samtidigt som du trivs i en föränderlig miljö och är anpassningsbar utifrån förändrade förutsättningar. Du har ett bra tillvägagångssätt för att lösa problem, då du har en väl utvecklad problemlösningsförmåga i kombination med en lösningorienterad inställning. Vi tror också att du har förmåga att skapa och hålla struktur både i ditt egna arbete och i dialog med interna och externa intressenter.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Camilla Witedal
camilla.witedal@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
8566764

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: