Supply Chain Coordinator till Synsam Group

Synsam Group Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synsam Group Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Synsam Group Sweden, det snabbast växande optik- och livsstilsbolaget i Europa, söker nu en administrativ stjärna till huvudkontoret. Vi söker dig som vill utvecklas i ett bolag med stora tillväxtambitioner och positiv företagskultur! Trivs du i en bred och varierad roll och lockas av att arbeta i ett snabbrörligt bolag tillsammans med härliga kollegor? Då vill vi ha med dig i vårt team!
Om rollenPå Synsam är vi skickliga på det vi gör och vår passion är att alltid överträffa våra kunders förväntningar. Som experter på ögonvård och mode driver vi utvecklingen i branschen. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi har mod och styrka att förändra och utmana. I en innovativ miljö skapar vi tillsammans förutsättningar för Synsams framtid. För oss är det viktigt att stötta och hjälpa varandra. Vi känner tillit och håller vad vi lovar. Delaktighet och mandat att fatta beslut gör att medarbetare på Synsam är motiverade och tar ansvar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket är avgörande i mötet med kunden.
För att lyckas i rollen som Supply Chain Coordinator hos oss ser vi att du gillar högt tempo, är lösningsorienterad, nyfiken och strukturerad. Du bör trivas i en bred roll med stor variation och många kontaktytor. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
Ansvara för påfyllnad av bågar och solglasögon till butik från vårt centrallager
Hantera dagliga reklamationer, leveransavvikelser och tilläggsbeställningar från butik
Administrera masterdata i form av infasning, uppdatering och utfasning av artiklar i våra system
Stödja och bistå våra butiker i Supply Chain/Masterdata-relaterade frågor
Hantera dokumentation för leveranser utanför EU
Löpande uppdatera våra butiker med relevant information genom ex. intranät och veckobrev
Uppföljning av leveranser från vårt centrallager till butik
Ansvara för och delta i förändringsinitiativ och utvecklingsprojekt inom ditt område

I tjänsten har du ett nära samarbete med dina kollegor och du rapporterar till Replenishment, Warehouse &MasterData Manager på Synsam.
Detta söker viFör att lyckas i rollen tror vi att du har eftergymnasial utbildning i relevant område exempelvis ekonomi, IT, logistik eller liknande och minst 2 års arbetslivserfarenhet. Du tycker att det är kul att jobba i olika IT-system. Du känner dig trygg med att arbeta i Office-paketet, i synnerhet Excel. Har du dessutom erfarenhet av ERP-system (gärna Dynamics 365) och något replenishmentsystem såsom SO99+ eller Relex(Synsam använder SO99+), är det meriterande. Erfarenhet från Supply Chain och/eller Masterdata är meriterande men inget krav. Viktigast är att du är nyfiken och vill lära dig!
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser gärna att du är lösningsorienterad med god förmåga att strukturera ditt arbete. Vi ser positivt på att du tar initiativ och kommer med nya idéer inom ditt område. Du trivs samtidigt bra med en del återkommande och repetitiva arbetsuppgifter. Tjänsten har många kontaktytor såväl internt som externt, det är därför viktigt att du är kommunikativ och serviceinriktad. Svenska och engelska är ett krav för tjänsten, och kunskap inom andra skandinaviska språk är meriterande.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så ansök redan idag!
Välkommen med din ansökan!
Om Synsam GroupSynsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4000 medarbetare, en omsättning på cirka 5,5 miljarder kr (rullande 12 månader till juni 2023) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Recycling Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). Synsam korades för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2022 och blev utsett till "Sveriges bästa retailbolag 2022" i Market Awards.www.synsamgroup.com

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Synsam Group Sweden AB (org.nr 556768-7248), https://www.synsam.se/

Arbetsplats
Synsam Group Sverige

Jobbnummer
8617029

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synsam Group Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synsam Group Sweden AB: