Supply Chain Coordinator
OBH Nordica / Logistikjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OBH Nordica i Sundbyberg,
Stockholm,
Järfälla,
Örebro eller i
hela Sverige Nu söker vi en Supply Chain Coordinator för en spännande tjänst. Du kommer att arbeta som en viktig del i företagets logistikfunktion och fungera som huvudkontakten till företagets olika leverantörer. Din roll kommer att bestå av operativt ansvar där du kommer att ge support till dina kollegor med allt ifrån enklare administrativa uppgifter till kortare forecast eller master data arbete samtidigt som du har daglig kontakt med internationella leverantörer
Organisationen i Norden är på en spännande förändringsresa till följd av den nya ägarstrukturen och etablerar nu uppdaterade processer, system och arbetssätt i Norden för de flesta funktioner inom företaget. Här kan du få vara med och ta ansvar och utvecklas i rollen. Positionen rapporterar till Nordic Supply Chain Manager och ingår i en Supply Chain organisation med totalt ca 10 medarbetare i Norden.
Rollen kommer bland annat innebära:
• Master data
• Koordinera i projekt kring lagerflytt
• Nära kontakt med internationella leverantörer och logistikpartners
• Koordinering och support till Supply Chain Manager
• Leveransspårning
• Generell Supply Chain administration och uppföljning
DIN BAKGRUND
• 1-2 års erfarenhet av liknade roll
• Högskolexamen (ekonomi/ingenjör) inom logistik/supply chain
• Erfarenhet av SAP eller motsvarande
• Goda kunskaper i MS Office och avancerad användare i Excel.
• Du är van att arbeta i en internationell miljö och talar och skriver obehindrat på engelska.
SOM PERSON
Du trivs i en säljorganisation med högt tempo och att arbeta i en roll där du dagligen har kontakt med olika funktioner. Du är kommunikativ som person och arbetar med en hög servicenivå såväl individuellt som i team. Du trivs med analytiska uppgifter och kan kommunicera dina slutsatser med siffror, statistik och business case. Du brinner för processer, ständiga förbättringar och har en stark känsla för prioritering.
Känner du igen dig i beskrivning och tror att det är en tjänst som kommer att passa dig? Då uppmanar vi dig att skicka in din ansökan!
ANSÖKAN
Du söker till tjänsten genom att skicka in CV och ett personligt brev till
HR@obhnordica.se Vi gör urvalet löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdag 2016-06-30. För mer information kring tjänsten kontakta HR, Emma Svensson på 08-629 25 26
OM FÖRETAGET
OBH Nordica är ett innovativt nordiskt företag med huvudkontor i Sverige. OBH Nordica ingår i Groupe SEB International som är global referens inom branschen och med varumärken som Tefal, Krups, Lagostina och Moulinex. Bolaget har i Norden en omsättning på ca 100 Miljoner Euro, har ca 175 anställda och är specialiserat på att utveckla och sälja produkter för kök, hushåll, hår- och personvård.
www.obhnordica.seVaraktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-06-16ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-30
Ansökan kan skickas till e-postadress:
hr@obhnordica.seFöretagOBH Nordica
AdressOBH Nordica
Box 7086
17407 Sundbyberg
KontorsadressLöfströms Allé 5
Sundbyberg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6292500
Jobbnummer 2910292
Observera att sista ansökningsdag har passerat.