Supply Chain Coordinator

OBH Nordica / Logistikjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OBH Nordica i Sundbyberg, Stockholm, Järfälla, Örebro eller i hela Sverige

Nu söker vi en Supply Chain Coordinator för en spännande tjänst. Du kommer att arbeta som en viktig del i företagets logistikfunktion och fungera som huvudkontakten till företagets olika leverantörer. Din roll kommer att bestå av operativt ansvar där du kommer att ge support till dina kollegor med allt ifrån enklare administrativa uppgifter till kortare forecast eller master data arbete samtidigt som du har daglig kontakt med internationella leverantörer
Organisationen i Norden är på en spännande förändringsresa till följd av den nya ägarstrukturen och etablerar nu uppdaterade processer, system och arbetssätt i Norden för de flesta funktioner inom företaget. Här kan du få vara med och ta ansvar och utvecklas i rollen. Positionen rapporterar till Nordic Supply Chain Manager och ingår i en Supply Chain organisation med totalt ca 10 medarbetare i Norden.

Rollen kommer bland annat innebära:
• Master data
• Koordinera i projekt kring lagerflytt
• Nära kontakt med internationella leverantörer och logistikpartners
• Koordinering och support till Supply Chain Manager
• Leveransspårning
• Generell Supply Chain administration och uppföljning

DIN BAKGRUND
• 1-2 års erfarenhet av liknade roll
• Högskolexamen (ekonomi/ingenjör) inom logistik/supply chain
• Erfarenhet av SAP eller motsvarande
• Goda kunskaper i MS Office och avancerad användare i Excel.
• Du är van att arbeta i en internationell miljö och talar och skriver obehindrat på engelska.

SOM PERSON
Du trivs i en säljorganisation med högt tempo och att arbeta i en roll där du dagligen har kontakt med olika funktioner. Du är kommunikativ som person och arbetar med en hög servicenivå såväl individuellt som i team. Du trivs med analytiska uppgifter och kan kommunicera dina slutsatser med siffror, statistik och business case. Du brinner för processer, ständiga förbättringar och har en stark känsla för prioritering.

Känner du igen dig i beskrivning och tror att det är en tjänst som kommer att passa dig? Då uppmanar vi dig att skicka in din ansökan!

ANSÖKAN
Du söker till tjänsten genom att skicka in CV och ett personligt brev till HR@obhnordica.se Vi gör urvalet löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, sista ansökningsdag 2016-06-30. För mer information kring tjänsten kontakta HR, Emma Svensson på 08-629 25 26

OM FÖRETAGET
OBH Nordica är ett innovativt nordiskt företag med huvudkontor i Sverige. OBH Nordica ingår i Groupe SEB International som är global referens inom branschen och med varumärken som Tefal, Krups, Lagostina och Moulinex. Bolaget har i Norden en omsättning på ca 100 Miljoner Euro, har ca 175 anställda och är specialiserat på att utveckla och sälja produkter för kök, hushåll, hår- och personvård. www.obhnordica.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-06-16

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-30
Ansökan kan skickas till e-postadress: hr@obhnordica.se

Företag
OBH Nordica

Adress
OBH Nordica
Box 7086
17407 Sundbyberg

Kontorsadress
Löfströms Allé 5
Sundbyberg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-6292500

Jobbnummer
2910292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OBH Nordica

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OBH Nordica: