Studie- och yrkesvägledare
Katrineholms kommun, Viadidakt / Administratörsjobb / Katrineholm
2016-06-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Studie- och yrkesvägledare" (publicerad 2021-09-10) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Katrineholm,
Vingåker,
Flen,
Finspång,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Viadidakt i Katrineholm Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt - rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare. Vill du vara med?
Viadidakt är en gemensam förvaltning för vuxenutbildning, integration och arbetsmarknad i Katrineholms och Vingåkers kommuner. Verksamheten är en viktig del för att lyckas höja utbildningsnivån och öka individens anställningsbarhet. Verksamheten inom Viadidakt ska ge den vuxna individen möjlighet att främja sin personliga utveckling för att kunna delta i ett aktivt arbets- och vardagsliv, och på detta sätt verka för en gynnsam och hållbar samhällsutveckling. Våra kännetecken är tydlighet, flexibilitet och kvalitet.
Publiceringsdatum2016-06-03ArbetsuppgifterVill du ingå i team av studie- och yrkesvägledare som har ett prestigelöst samarbete och använder varandras kompetenser? Tjänsten hos Viadidakt innefattar vägledning av vuxna inom hela vår målgrupp - vuxenutbildning och arbetsmarknad. Vägledningen sker i huvudsak individuellt men förekommer även i grupp och i informationsform vid större möten.
KvalifikationerDu har studie- och yrkesvägledarutbildning eller annan för tjänsten likvärdig utbildning.
Erfarenhet från arbete som studie- och yrkesvägledare är meriterande, så även arbete i mångkulturell verksamhet. Du är lösningsinriktad och har förmåga att bygga förtroendefulla relationer, hitta lösningar och lyfta individer.
Du är bra på att självständigt prioritera och planera ditt arbete samt förstår vikten av god service och ett gott bemötande. Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.
I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-03
Ange följande referens när du ansöker: C7002/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Alexanderson, Rektor 0150-574 92
Facklig kontaktFackliga företrädare nås via kommunens växel 0150-570 00
FöretagKatrineholms kommun, Viadidakt
AdressKatrineholms kommun, Viadidakt
Kullbergska huset
64180 Katrineholm
KontorsadressKullbergska huset 64180 Katrineholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2886578
Observera att sista ansökningsdag har passerat.