Studie- och yrkesvägledare
Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen / Administratörsjobb / Växjö
2015-10-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Studie- och yrkesvägledare" (publicerad 2023-03-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Växjö kommun, Utbildningsförvaltningen i Växjö,
Uppvidinge,
Tingsryd,
Värnamo,
Vetlanda eller i
hela Sverige Studie- och karriärcentrum
Utbildningsförvaltningen har sedan 2015-01-01 ett studie- och karriärcentrum som ansvarar för SYV-verksamheten i ett 1-20 årsperspektiv, projektet skola/arbetsliv och det kommunala aktivitetsansvaret (KAA) 16-20 år. Enheten omfattar i nuläget sex studie- och yrkesvägledare inom gymnasiet och tre inom grundskolan, en samordnare skola/arbetsliv samt en KAA-samordnare.
Studie- och karriärcentrum tillhör utbildningsförvaltningen i Växjö kommun. Förvaltningen har cirka 2 500 anställda och är därmed kommunens största förvaltning. Verksamheten ansvarar för cirka 16 000 barn och elever mellan 1-20 år och omfattar förskola, pedagogisk omsorg, förskoleklass, grundskola, grundsärskola, fritidshem, gymnasieskola och gymnasiesärskola. Dessutom ingår bland annat fritidsgårdsverksamhet, kulturskola och skolbibliotek.
Tillsammans arbetar vi för att våra barn och elever ska utvecklas och nå en ökad måluppfyllelse! Inom vår förvaltning vill vi våga tänka och prova nytt, våga vara nyfikna och lära oss av varandra! Vi vill att barn kommer in i vår verksamhet som nyfikna kreativa ettåringar och lämnar oss som engagerade, kunniga och självständiga 19-20-åringar.
Som arbetstagare hos oss är du viktig! Det är du, som tillsammans med oss, bidrar till en positiv utveckling för våra barn och elever!
Mer information om vår verksamhet hittar du på
http://www.vaxjo.se/-/Invanare/Barn--Utbildning/Publiceringsdatum2015-10-02ArbetsuppgifterSom studie- och yrkesvägledare inom förvaltningens studie- och karriärcentrum kommer du att ha din placering på Teknikum. I tjänsten ingår studie- och yrkesvägledning för elever både på högskoleförberedande- och yrkesprogram. Arbetet består i att vägleda så väl enskilda elever som att ge information i större grupper. Arbetet sker i samarbete med rektorer, lärare och elevhälsa.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad studie- och yrkesvägledare och som har tidigare erfarenhet av arbete inom yrket. Tidigare erfarenhet som studie- och yrkesvägledare inom gymnasieskola är meriterande. Du har goda kunskaper i engelska och inom office-paketet. Erfarenhet av elevadministrativa system såsom exempelvis Extens är meriterande.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är kommunikativ och som har förmåga att kunna vägleda både enskilda elever och ge information i större grupper. Du utgår från elevernas önskemål och utifrån dessa kan du presentera olika handlingsalternativ. Som person är du tydlig, flexibel, har förmåga att sammarbeta och att kunna prioritera bland arbetsuppgifter inom ansvarsområdet samt har en utåtriktad personlighet.
Har du de kvalifikationer som vi söker och är du intresserad av tjänsten? Då vill vi ha din ansökan!
ÖVRIGT
OBS! Ansökan sker enbart via offentliga jobbs rekryteringsverktyg (
www.offentligajobb.se ).
Tjänsten ledigförklaras under förutsättning av erforderliga beslut.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-10-16 Tillträde den 16 oktober 2015 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-10-15
Ange följande referens när du ansöker: UTB 249/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSusanne Morgan, enhetschef för studie- och karri 0470-417 81
susanne.morgan@vaxjo.seFacklig kontaktFackl representanter nås via Växjö kommuns växel 0470-410 00
FöretagVäxjö kommun, Utbildningsförvaltningen
AdressVäxjö kommun, Utbildningsförvaltningen
Box 1222
35112 Växjö
KontorsadressVästra Esplanaden 18 35112 Växjö
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2460981
Observera att sista ansökningsdag har passerat.