Strukturerad leveransplanerare

Montico HR Partner AB / Företagsförsäljarjobb / Tranås
2017-03-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Strukturerad leveransplanerare" (publicerad 2017-03-27) ⬅️


Visa alla företagsförsäljarjobb i Tranås, Boxholm, Ödeshög, Kinda, Mjölby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Montico HR Partner AB i Tranås, Boxholm, Ödeshög, Kinda, Mjölby eller i hela Sverige

Kundföretaget
Stiga grundades 1934 i Tranås, Sverige och har nu mer än 80 års erfarenhet av att förse marknaden med prisvärda och kvalitativa trädgårdsprodukter. I enlighet med sin tradition och det krävande nordiska klimatet har alla Stigas produkter hög kvalitet och prestanda.

Koncernen GGP (Global Garden Products) är en av Europas största tillverkare av trädgårdsprodukter med huvudkontor i Castefranco i norra Italien. Koncernen omsätter ca 500 MEUR och har ca 1 600 anställda runt om i världen. Varumärket Stiga är koncernens prioriterade varumärke och sedan över 80 år ett av Sveriges mest kända varumärken. Övriga varumärken inom koncernen är Alpina, Castelgarden, Mountfield och ATCO.

STIGA AB som är det svenska bolaget har sitt säte i Tranås med fokus på sälj/marknad för Sverige samt den nordiska logistikfunktionen. Läs gärna mer på www.stiga.se och www.ggp-group.com.


Arbetsbeskrivning
Stiga förstärker nu sin leveransplaneringsavdelning under sin högsäsong fram till mitten på augusti. Start omgående.

I rollen som leveransplanerare har du en mycket varierad vardag där du får bidra till effektiva lösningar. Ditt ansvarsområde är leveransplanering och logistik till kunder och säljbolag. Du ansvarar för att säkerställa flöden enligt uppgjorda avtal med utvalda speditörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är bokning av transporter/leveranser, behärska rutiner inom logistik, kontering av fakturor och reklamationshantering. Du får också möjlighet att aktivt medverka och driva utvecklingen av arbetsmetoder, processer och ständiga förbättringar.



Din profil
Vi söker dig som är utbildad på gymnasienivå inom logistikinriktning eller har motsvarande kompetens erhållen på annat sätt. Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Har du tidigare arbetat med aministrativt arbete inom logistik kommer du att känna igen dig i arbetsuppgifterna. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i affärssytemet SAP och i andra lagersystem.

Som person är du driven och kommunikativ med en hög känsla för service. Du är välorganiserad och bra på att planera och prioritera i ditt arbete. Vidare är du en duktig problemlösare som kan hantera att förutsättningarna ändras och gillar att ta egna initiativ.

Vårt företag
Montico är helhetsleverantör inom HR och erbjuder tjänster inom bemanning, rekrytering, utbildning, verksamhetsutveckling, stöd och matchning samt omställning. Med cirka 650 anställda finns vi idag på ett stort antal orter i södra och mellersta Sverige och vårt huvudkontor finns i Tranås.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-03-07

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-26
Ange följande referens när du ansöker: 3787
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Nathalie Kemppainen

Företag
Montico HR Partner AB

Adress
Montico HR Partner AB
Kungsvägen 67
59541 Mjölby

Kontorsadress
Kungsvägen 67

Jobbnummer
3359175

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Montico HR Partner AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Montico HR Partner AB: