StreamServe söker receptionist

Brainpeople / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm, Solna, Sollentuna, Tyresö, Täby eller i hela Sverige

Är Du en engagerad och serviceminded receptionist!
StreamServe gör det möjligt för världens ledande företag att kommunicera effektivt med sina kunder, partners och leverantörer genom att automatiskt skapa och presentera dokument med valfritt format och distributionssätt. StreamServes lösningar hjälper fler än 4 900 kunder i 130 länder att presentera ett rikt utbud av skräddarsydda affärsdokument – interaktiva, elektroniska eller på papper. Bland kunderna finns BMW France, Posten, SEB, Volvo, China Light & Power och Siemens Financial. StreamServes huvudkontor ligger i Burlington, Massachusetts, USA. Företaget är grundat i Sverige och har 15 kontor runt om i världen. I Sverige är vi ett 150 tal anställda var av ca 70 personer arbetar på vårt kontor på Karlavägen i Stockholm.
Arbetsbeskrivning: Som receptionist hos StreamServe kommer Du att:
• Ta emot och hänvisa besökare
• Bemanna telefonen och vidarekoppla samtal
• Ansvara för att konferensrum är iordningställda inför nya möten och besök
• Sköta beställningar och inköp av kontorsmaterial och förbrukningsvaror vid behov
• Ansvara för att kök är rent och fräscht, underhålla kaffemaskiner, ställa fram frukkorgar etc.
• Planera och göra inköp inför olika företagsevents såsom fredagsöl, måndagsfrukost, sommar- och julfester etc.
• Ansvara för poolbilarna
• Övrigt förekommande administrativa uppgifter, dvs fungera som ett stöd till företagets olika avdelningar
Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid med arbetstider 8:00-17:00 (16:30 på fredagar). Du anställs direkt av StreamServe.
Kompetenskrav/Arbetslivserfarenhet: Ett krav är att Du har ett par års erfarenhet från servicebranschen. Fördelaktigt är om Du dessutom har arbetat som receptionist. Du har god datavana och bra kunskaper i Office-paketet samt talar och skriver engelska.
Personliga egenskaper: Du är en glad och trevlig person med en positiv inställning. Du är en riktig â€?doerâ€? som tar för dig och har en mycket bra förmåga att själv se vad som behöver göras. Du är engagerad och tycker om att ta egna initiativ men också att assistera andra. Som person är Du prestigelös och hjälper gärna till där det behövs. Vidare har Du ett trevligt bemötande och trivs med att ha mycket kundkontakt. Självklart för Dig är att alltid hålla en mycket hög servicenivå gentemot kunder och övriga kollegor.
Har Du dessutom nära till skratt så kommer Du att trivas på StreamServe!
Övrigt: Som medarbetare hos StreamServe kommer Du att ingå i ett glatt och socialt gäng där Du deltar i fredagsöl och andra events. Företaget har ett gynnsamt bonussystem, friskvårdsbidrag och försäkringar som omfattar samtliga anställda i bolaget.
Intresserad? Skicka in din ansökan till hr_office@brainpeople.se , bifoga CV och personligt brev och märk din ansökan med "Receptionist till Streamserve". Frågor besvaras av Jenny Sundberg på telefon 08-440 80 68
Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet. Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Publiceringsdatum
2008-09-11

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tjänsten är på heltid med arbetstider 8:00-17:00 (16:30 på fre). Du anställs direkt av StreamServe

Ersättning
Fast lön
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: hr_office@brainpeople.se

Företag
Brainpeople

Adress
Brainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM

Kontorsadress
Industrigatan 4A
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4408090

Jobbnummer
308760

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Brainpeople

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Brainpeople: